Dagens ridpass - Fredag.


Blacky - Grannpojkarna (5 & 7 år) red honom lite. Han tyckte det var super kul & travade på som bara den! Urgulligt.


Gazpacho - 50 minuters uteritt.
Skrittade fram på långtygel & började sedan plocka ihop honom.
Fokuserade inte på huvudet & tänkte hela tiden "bakifrån, fram".
Han jobbade på i en förvånatvis bra form
& jag jobbade mycket med tempoväxlingar.
Han var till en början väldigt mjuk & fin i munnen.
Men ju piggare han blev ju starkare blev han.
Jobbade hela tiden med att få honom att "släppa".
Hela tiden släppte han mer & mer faktiskt!
Han måste lära sig att bära upp sig lite bättre.
Det blir lätt att tyngden hamnar i min hand,
men så ska det icke vara.

Klättrade även lite i skogen & hoppa några terränghinder.
Han var övertaggad, duktig hääääst!
Växlade sedan på ängen med kort samlad galopp
& väldigt ökad fri galopp.

Men vad tänker jag med egentligen?
Låta Gaz hoppa terräng & leka galoppör med 3-delat tränsbett?
Haha, jo galet men kul...
Han tyckte det iallfall,
bara en gång som jag hade lite svårt att få stopp på honom.

allsvenskan 2009.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

SV: Ja, vi har sett bilderna, Vi har försäkring men reservation för frambenen eller vad det nu kallas..

2011-04-01 @ 23:01:25
URL: http://pernillakranghed.blogg.se/
Postat av: Hanna - TÄVLING Vinn Ridstövlar :D

Vilken sötis på bilden högst upp :)

2011-04-02 @ 12:19:48
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0