Dagens ridpass - tisdag


Gazpacho - Vilken fantastisk häst jag har. MUMS.
Trimmade länge ån, fast det var inte sådär jätte mycket att trimma på...

Skrittade fram & började sedan trava med att aktivera bakdelen direkt. Fick han fram till bettet & han tog ett bra stöd. Känns riktigt bra nu att han lättare tar ett bra stöd på bettet & inte bara lägger all vikten där & blir tung. Han är så lätt & härlig i munnen nu, toppen bra.

Ställde igenom hans båda sidor & han var lite stelare i vänstersidan så den får vi jobba på. Han släppte dock bättre & bättre. Började därefter galopparbetet & vilken dröm han var att rida idag. Ville aldrig hoppa av! Den samlade galoppen sitter nu, SHIT vad den sitter. Hade inga sporrar kan jag även tilllägga & trots det så förstod han alla mina hjälper. Han tog mina förhållningar & lyssnade.

Något han också gjorde riktigt bra idag var fattningarna, han sprang inte iväg eller kastade sig in i galoppen som han ofta gör. Han tog även rätt galopp varje gång, så stolt jag blir över honom!

Kunde även göra mycket tempoväxlingar med endast sätet/vaderna. Han lyssnade klockrent & jag fick han ordentligt på bakbenen. Mums på den känslan.

Passet varade i ungefär 30 min & som ni kanske förstod gick det underbart. Denna känslan ska jag alltid ta med mig nu framöver.

 

Girlfriend - GALEN HÄST, oh damp på henne... Hahahhaha. Red henne ca: 25 min läng ån. (en grässträng på någon kilometer?) Första 10 minuterna försökte hon vända hemåt & ville inte helt gå framåt. Sen fick hon damp & jag kunde knappt hålla henne. Hoppade & studsade, sen försökte hon sticka iväg. Blev ingen ordentlig ridning idag, försökte bara få henne lugn & lät henne några gånger springa av sig.

Har även bestämt att inte rida henne på hackamore nu på ett bra tag. Kanske när vi hoppar men eftersom hon bara vill dra iväg när man rider ut så kan jag inte sitta & dra i ett hack. Det är inte bra alls, hack är väldigt skarpt & man kan knäcka nosryggen! Så nej, vi lägger undan hacket & får kanske ta fram ett pelham när vi rider ut. Galen gammal häst...



Blacky - En liten kille red honom en stund. De galopperade t.o.m. !!! Duktig Blacky & duktig Nicholai. Super att han kan få röra sig lite då & då!


Kommentarer
Postat av: Evelina

Sv: Vet att de har en hel hög med reachaps, men har ingen koll på om de har "rätt" märken. Vet att de har massa dyon bara ;D

2011-04-19 @ 22:15:56
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: Evelina

Sv: Det hade dom sist jag var där ifall för typ en vecka sen:D

2011-04-19 @ 22:27:15
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0