Få din vita häst... vit?!

Eftersom både jag & Linnea har vita springare så tänkte jag börja med att dela med mig av mina tips hur jag får min häst VIT.

Skimmelschampo i all ära men allt fungerar inte sådär jätte toppen.
Här är vad jag testat & själv bildat mig en uppfattning av.


Skimmel schampo från Windsor, finns att köpa på hööks. 59:- (500 ml)
Fungerar helt okej, brukar ta detta på kroppen eftersom den är så billig. Tar dock inte på halsen om den är för skitig & längs ner på benen, inte heller på svans eller man. Gnuggar man inte det ordentligt så blir resultaten riktigt bra, rent & fint, vit & prydligt.


Gallop extra strengt schampo, finns här för 86:- (500 ml)
Denna sorten är för ljusa & skitiga skimmlar. Har faktiskt inte testat den än, tänkte vänta till tävlingarna börjar. Detta är ett lite dyrare alternativ, men ju större flaska man köper desto billigare. Men vad jag hört av andra så är detta super bra & det hoppas jag nu på! Någon som testat?


Potatismjöl, finns på ICA & typ överallt, billigt?
Har även testat potatismjöl... Man gnuggar in det på fuktigt område & låter det senare torka. Men jag tyckte inte alls att det fungerade.


Det bästa av ALLT...
Fiebing Green Clean finns här bl.a. för 122:- (946 ml)
Tar snabbt och effektivt bort fläckar på hästens öäls orsakade av urin, gödsel, svett, gräs m.m. Fungerar hur bra som helst! ÄLSKAR DET. Bara att spraya på & sen borsta bort. TOPPEN!

Sen har jag testat flera andra & har även några märken som är för vita hundar som fungerar toppen! Men dessa sticker väl mest ut tror jag... Men ett sista tips, använd glansspray på speciellt halsen, då fastnar inte skiten så lätt.

Så nu hoppas jag att ni väntar med spänning på hur Linnea får sin häst vit.
Men för att ge er ett litet smakprov:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0