Fundering, fråga till er.

Efter att ha funderat & hört med hur många som helst har jag nu förstått!

Ni minns att jag frågade er om ni visste varför man inte ska rida med remontnosgrimma när man har hävstångsbett?

NU har jag svaret.
Eftersom man måste använda kedja tillsammans med hävstångsbett så finns risken att kedjan kniper skinnet om man har någon rem där samtidigt. Så egentligen ska man inte rida med remontnosgrimma, aachennosgrimma eller pullarnosgrimma. Endast engelsk nosgrimma (aachen utan snokrem).

Men på vissa hästar går det att ha det samtidigt utan att det kläms.

Men nu tänkte jag faktiskt börja rida med engelsk nosgrimma på Gaz. Även om det inte blir något knip när jag testar dra så finns ändå risken att när jag rider honom & tar i tygeln att det uppstår ett knip. Jag vill inte ta den risken imed att han lätt stisar upp sig för små saker.

Så nu tänkte jag ta en nosgrimma & klippa av snokremshållaren.

Tror ni det blir bra om jag klipper bort denna nosgrimman?



Kommentarer
Postat av: fanny

kolla annars om du hittar någon lite bredare, skulle vara snyggare, eller om du gillar ludd så sätt bara över ett ludd så slipper du klippa sönder den. :)

2011-04-28 @ 21:08:21
URL: http://teamgrevie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0