Fundering.

Nu är jag i farten & funderar igen!
Jag har börjat rida Gaz på remontnosgrimma igen, gjorde det lite för.
Han fungerar riktigt bra på + att han passar super i det.

Nu till min fundering, kan/ska/funkar det att rida med jaktkandar/kimblewick?
Alltså samtidigt, remont + jaktkandar = sant?

Ska kaaaaaanske testa det på onsdag, när vi har hoppning på bökeberg alltså.

Men antingen har jag fått för mig eller så har jag hört att man INTE ska rida med hävstångsbett & remont, men ingen kan säga varför? Börjar bli lite less på det. För jag letar överallt för att bilda mig en uppfattning, men de e svårt.

Vad tycker ni?
Ni är fria att tycka & säga vad ni vill nu.


edit: Nu hittade jag att man tydligen inte ska rida med något annat än engelsk nosgrimma när han har bett med kedja. Men jag har ridit med aachen + snokrem nu ett bra tag, det går ju bra? Hahahhaha.

Kommentarer
Postat av: fanny

Jag red min ponny på remont + pelham. Och det var 100% rääätt

2011-04-24 @ 22:17:44
URL: http://teamgrevie.blogg.se/
Postat av: Elin

Just nu så har jag babypelham och remont, funkar hur bra som helst. Ser man bara till att remonten plus kedjan får plats ''under'' så tycker jag att det är okej :)

2011-04-25 @ 09:43:56
URL: http://enyholm.blogg.se/
Postat av: hanna

hejsan, jag riden min storhäst på remont + ledat pelham och det funkar super och jag har inte fått några kommentarer om det :)

2011-04-25 @ 12:18:18
Postat av: Izabella

Hejsan, jag har en häst som är väldigt "tramsig" (rädd för allt) att rida ut med. Just nu har jag ett vanligt tredelat bett, min fråga är nu hon blir väldigt stark när jag rider ut och "drar iväg", vad skulle jag kunna testa för något annat bett?



2011-04-25 @ 21:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0