Gårdagens ridpass - lördag.


(Gårdagens ridpass!)

Gazpacho - Red ut en 30-minutare. Så där sprack veckoplanerna, haha.
Skulle egentligen till ridhuset & trimma lite, men kände att det passade bättre med en mysig utetur. Så det blev en trevlig uteritt på vägarna & mot ängen. Skrittade fram en bra stund på långa tyglar & joggade sen lite grann. Jobbade med sätet & ville få honom att öka/minska med enbart mina ben & mitt säte. Gick galant, han lyssnar mer & mer. Blev lite galopparbete också, idag fick han inte öka på som de senaste gångerna. Utan idag blev det lydnad, lydnad, lydnad. Han ville ta alla chanser han kunde att öka iväg men fick ändå tillbaka honom i en bra galopp hela tiden.

Ni skulle bara sett hur pigg & galen han var! Haha. Men sparade på honom, lät honom inte att ta ut på sig. Höll ihop honom & han studsade upp i luften litesådär hela tiden... Gullighest.se

Det var ett bra pass, vi har positvia/glada & båda jobbade på bra.

(bild från gårdagen, dagens(gårdagens) outfit kommer sen!)

Blacky - Min kusin red honom 15 minuter, skritt & trav.


Girlfriend - Min andra kusin red henne 15 minuter, skritt & trav.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0