Gaz - uteritt

Red Gaz 50 minuter idag, 10 min framskrittning & 15 min avskrittning.

Började med att aktivera honom för hjälperna & red mycket skritt-trav-skritt-trav för att åka ryggverksamheten. I skritten ställde/böjde jag honom & bitvis blir det bättre, måste bara få med vänstersidan bättre men jag tror att det är min högra skänkel som faktiskt är för svag. Började direkt i en lite mer öppen hög form för att sedan jobba honom neråt till en djup lite lågare form.

När han var uppvärmd så red vi in i skogen, joggade runt lite & hoppade någon stock. Sen klättrade vi i en rejällt brant backe, den var inte 90 grader men det kändes så... Haha! Duktig pojke som kämpade på, dock ville han gärna ta & trava, men icke. Skritt är vad som gäller i dessa backar. Red bara den hemskt branta backen en gång, sen red vi på en äng för att sedan klättra neråt i en mindre brant backe. Hoppade någon stock på hemvägen, duktig häst som väntade på mina signaler.

På hemvägen fortsatte vi i galopparbetet & jobbade mest i fältsits/lättare sits. Måste verkligen kunna stå upp men samtidigt jobba honom & ge samma inverkan. Men framåt går det!

Kan tilllägga att jag faktiskt red på 2-delat fullcheek idag. Duktiga pojken fungerade brabrabra på det, FAKTISKT. Upplevde honom lättare att ställa igenom vid framridningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0