Henriksdal, Gazpacho - 110 cm.

Bilder/Filmer kommer inom kort...

Detta var både min & Gaz första regionala tävling!
Andra tävlingen för året & första grästävlingen för iår.

Vi lastade ut säkerligen 1,5-2 timmar för tidigt. Allt gick väldigt långsamt, sen helt plötsigt ropade de upp ett nummer som var 15 innan mig. Så det blev det stressigt, ut med hästen & snabba snabba! Sen när jag väl kom till framridningen, så var det 70-80 innan mig... Det blev att skritta en stund & sen hoppa av & låta honom vila igen. Sen igång igen när det skulle vara min tur, men det var det inte... Så då blev det att hoppa av igen. Minst sagt smått kaotiskt.

Men sen verkade det vara 15 ryttare kvar till min tur & då red jag fram.
Började jogga & ställa/böja, han var lite seg & ville inte sammarbeta. Bitvis släppte det & jag gjorde lite tempoväxlingar, fick lätt fram honom men att backa upp var sneppet svårare. Jobbade loss honom från ytter & när han kändes bra kom vi på krysset några gånger.

Ville få honom att vänta på mig, men det ville inte han! Haha, men när jag väl kunde backa honom så gick vi på räcket. Hoppade räcket totalt 3-4 gånger, de gånger han väntade & hoppa intill hindert hoppa han super. En gång kom vi flakt på men korrigerade snabbt & sen var han med på noterna. Hoppade oxern 2 gånger & gick sedan in på banan.

Väl på banan, joggade vi lite, skrittade lite & tog en galopp. Han kändes pepp & härlig, lite smått okontrollbar men sånt får man ta... Haha! Ettan var en oxer, den rev vi. Vet inte vad som hände, jag kanske red honom lite slarvigt? Men sen fick vi bra distans till tvåan, bra sväng till trean, lite för lång galopp till fyran, men den hoppade han riktigt fint! Femman hoppade han bra, landade dock långt efter & tog 5 galoppsprång på 27 meter... Sexan hoppade han rätt så bra, sen hade vi lång bra distans till sjuan som var en kombination. 7a kom vi bra på men han ville ta ett språng när det skulle vara två, så vi kom nära b hindert. Hyfsat lång distans till hinder åtta, den hoppade han grymt bra, red dessutom bra mot de hindert.

Så det blev en toppen runda!
Glad häst, glad ryttare = lyckat ekipage.

Återkommer i ett inlägg senare vad jag har lärt mig från gårdagen & vad som ska finslipas när det gäller min ridning &  Gaz träningsupplägg.


Gaz 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0