hoppträning för fredde.

Hoppträning för Fredrik idag.

Vi jobbade med lite linjer, studs & en kombination.
Bra övningar som passar in till vad vi just nu fokuserar på.
Jag är halvnöjd med min ridning idag, kunde varit ännu mera nogrann & bestämd.
Kan ibland störa mig såhär i efterhand,
"varför gjorde jag inte så, varför gjorde jag så?"

Det som man mest lägger märke till i filmen enligt mig är när han inte väntar på mig innan hinderna, han måste lära sig det. Jag måste bli mer bestämd & verkligen tvinga honom in till hindert. Tappar jag det minsta i hjälperna så tar han chansen. Så det blir pinnen i ögat ett tag till.

Men han är en svår häst på det sättet att det går inte att ändra allt direkt, bryta mönstert eller bara fokusera på en sak & mata in. Det är bara att jobba på!

Så för att sammafatta vad som ska fortsätta bättras just nu:
*Min sits, måste få en lättare & säkrare sits.
*Följsamhet, detta kan bättras ordentligt i visa lägen för att få bättre språng.
*Lydnad, han ska vänta, han ska lyssna & han ska agera efter mina direktiv.


Kommentarer
Postat av: Gina

Tänkte bara dela med mig av lite tips :)

nt säkert de hjälper på gazzemannen men alltid kul att kunna hjälpa till :)



Om du tittar på filmen går din vader lite fram o tillbaka och de KAN göra att han uppfattar som att gå fram och imed du tar tillbaka han blir de ju motsatt effekt. men detta är bara ur min synvinkel(samma gäller min häst detta går att träna bort genom att stå upp i lätt sits och verkligen trycka med vaden(samtidigt kommer han upp med baken också))

Sen en sak till att har du provat med att göra förhållningar med bäckenet? :) asså du "trycker" innerlårmuskel(man brukar känna när man klämmer ihop och hästen känner de ganska tydligt.

Detta funkar super bra på MIN häst tänkte bara om du ville ha några tips :D

ingen kritik alls utan bara några tips, du kanske redan provat ?=)

2011-04-27 @ 22:23:33
Postat av: Anonym

jag tyckte det såg ganska bra ut, det jag la märke till är det du skrivit,, men även att du fick ganska långa tyglar emellanåt.

2011-04-27 @ 22:44:15
Postat av: Denise

Ska ni till henriksdal nu igen? :D

2011-04-27 @ 22:49:50
URL: http://www.denisematic.bloggplatsen.se
Postat av: Ingela

Hehehe tyckte jag hörde Fredde säga nåt om att du inte skulle trycka med sätet?! ;) Du ger lite dubbla signaler... Om du kikar på filmen så går han i en lugn bra galopp tills du landar, när du då tar tag i honom, lutar du dig samtidigt bak o pressar på med sätet massor. Vad händer om du står kvar i lite lätt sits mellan o tar i honom istället? Om du tittar på serien med tre hinder så håller han ju nästan samma tempo genom den o där står du ju upp. =)Men jag tycker Gaz verkar ärligare o suger tag mer nu.

Lite funderingar så här på kvällskvisten! =) Kram!

2011-04-27 @ 22:51:39
Postat av: Anonym

du skjuter ju iväg honom med ditt säte efter varje hinder... Behåll stadig sits innan, över och efter hindret och sätt dig helst inte ner helt och luta dig inte så mkt bak.

2011-04-28 @ 01:34:48
Postat av: M

De sprången på linjen vid 1;36 är en sådan stor skillnad sen tidigare! Du såg mer bestämd att han skulle vänta, samtidigt som du var mjuk med din sits! SUPER:)

2011-04-28 @ 06:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0