massa svar.

Anonym om svar ... igen:
Håller med föregående kommentar .... Kanske ej proppa i havre.. Men men!!!!! Ska linnea berätta vad hennes häst får? Kan ni inte berätta vad era hästar kostar och vad ni anser de är värda nu??
Sv. Alla har olika åsikter, bra det väl? Haha. Om hon känner för det så kommer hon, men tror ni hon är jätte sugen på det om ni bara försöker såga våra foderstater? Haha! Att skriva ut vad våra hästar kostat & är värda nu väljer vi själva om vi vill. Jag har inget behov med att gå & skylta med vad jag köpt en häst för & vad den nu är värd. Det får ni reda på kanske någongång i framtiden?

Nadja om svar.:
är gpa bra :)
Sv. Älskar den! Kanske inte värd priset egentligen men den är super skön, super snygg & det känns inte som att man har en hjälm på huvudet, gilla.

Sarah om
svar ... igen:
Hej Jessica! Jag undrar hur din tävlingssäsong ser ut? Har du några tävlingar inbokade nu? Ska du vara funktionär på skabersjös tävlingar? =)
Sv. Pga. att min mamma skadade sig så blev min tävlingssäsong nu i början helt struken. Jag försöker åka iväg med kompisar lite då & då, ska t.ex. till henriksdals reg/nationella tävlingar den 22/4 med Gaz. Sen får vi se hur det blir. Kommer dock tävla lite andra stor hästar nu i vår som det ser ut nu! Yes, jag kommer vara funkitionär lite då & då i skabersjö! Inget uppbokad nu, kanske 16-17 april!



Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag tycker inte att man proppar i en häst havre om den får 2,5-3 kg/dag uppdelat på tre tillfälle. Korn har jag slutat ge helt o hållet, det ger man till kor inte hästar! =/

0,2 kg betfor är nästan inget betfor alls/dag. Det är ju vad mina ponnyer får... De stora får minst 0,5 torrt som sen blöts. Håller med Jessica att det är bra att ge betfor! Även de av mina hästar som får müsli får betfor.

Vissa hästar reagerar ju på havren o då ger jag havrefri müsli istället.

10 kg hösilage är helt ok tycker jag. Våra får mellan 6 o 15 kg beroende på storlek o lättföddhet. (Beror lite på hur torrt eller blött hösilaget är oxå, ju blötare ju större blir givan.

Att som Jessica byta foder mellan Böke o hemma är nog ingen större fara, hästarna ser inte ut att lida precis! =)

Angående hälla vatten på en gås så är det bara fånigt! Jag vet att Jessica gärna frågar om andras åsikter, men inte följer strömmen. Hon känner ju trots allt sina hästar bäst eller hur?

2011-04-09 @ 16:17:19
Postat av: Tess

Bry dig inte om allt detta med foder, dina hästar ser välmående ut :)



Jag får samma kommentarer om min hästs foder. Jag har gjort höanalys och räknat foderstat efter det. Min häst får totalt per dag ca 12 kg hösilage, 350 gr (ca 1 liter, väger lite) kornkross (tåler ej havre och som många säger så är det inte bara komat) 4 dl torrbetfor som blötas, 2 dl krafft Muskel (lite protein i höet) 40 gram mineraler och 2 dl linfrökaka.



Min häst mår superbra och är fin i hullet :)

2011-04-10 @ 09:35:22
URL: http://familjenstrobel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0