Massage

Idag fick Gaz en chilldag(vilodag).
Han har bara gått i hagen 08.30-20.00 !
Utan täcke också, myspys.

När jag tog in hästarna så blev det massage time för Gaz.
Masserade honom i ungefär 30 minuter,
inget avancerat med mjukade upp de muskler som jag känner till.
Han tyckte nog det var helt okej,
några gånger stod han & njöt medans han strök öronen bakåt ibland.
Masserade in riktligt med arnika liniment över alla massage-områden.

Här är områdena där jag masserade:


Jag gillar arnika liniment för att det är inflammationshämmande, går in genom huden men man får ingen värme/kyl-känsla. Det är inte så kraftigt som vanligt liniment eller kylgelé. Man kan alltså använda lite mer riktlig mängd & behöver inte vara rädd för blistringar eller att hästen står & svettas hela natten...
Arnika har även antiinflammatoriska och stimmulerande egenskaper. Det ökar blodgenomströmningen vilket ger bättre tillförsel av syre.




Kommentarer
Postat av: Ylva

Intressant, jag visste inte att hästar behövde massage.

2011-04-21 @ 09:36:33
URL: http://massage-boras.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0