morning!

Jag är trööööött, det var ju en lång dag igår!

Jag tänkte skriva strax hur det gick & så igår med duktige Gaz.
Sen hoppas jag att Linnea fixat klart alla bilder + filmer så ni även får tjuvkika på dem idag! Spännande?

Men nu kallar frukosten & sen tänkte jag planera.
Haha, ingen har väl missat att jag älskar att planera?
Har ingen anning vad jag ska göra idag,
eller jo vet massor jag måste göra men i vilken ordning...

Sen tänkte jag lägga upp en ny träningsplanering för Gaz igen.
Vi har numera börjat planera 10-20 dagar i förväg.
Riktigt bra att verkligen ha koll på vad han ska göra & när.

Förr lät jag alltid hästarna vila efter en tävlingsdag, speciellt när de hoppat 2 klasser. Men numera så brukar jag alltid typ jogga eller skritta dagen efter. Har lärt mig nu på senaste tiden att efter hårda träningspass eller t.ex. tävlingar är det super att jobba igenom musklerna dagen efter, då mjölksyran fortfarande arbetar & det är då man får till de bästa musklerna.

Hur gör ni med era hästar efter tävling/hårda träningspass?


Kommentarer
Postat av: Julia Tenland

Efter hårda ridpass brukar jag slå lite på min häst. Sen slänger jag in den i en box utan spån, täcke och mat. Det fungerar super!

2011-04-23 @ 17:00:57
URL: http://ridestyle.blogg.se/
Postat av: Denise

Brukar oftast skritta dagen efter. Så han får röra på sig men samtidigt vila upp sig

2011-04-25 @ 21:53:15
URL: http://denisemarklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0