ridpass sammanfattning.

Skrev inte om hoppningen idag så skriver lite snabbt & kort om idag & igår.

Igår red jag upp Gaz till ridhuset, men eftersom det var så kvavt & dammigt så var jag inte där inne längre än 10 minuter.
Hoppade fram på ett litet kryss, fick han att lyssna bättre & bättre.
Vi jobbade på att komma lite närmare & få upp sig.
Sen hoppade jag ett räcke, där vi hade en bom-6m-räcke.
Han skötte sig mycket bra, i början gick han ner sig lite inför räcket men han fattade väldigt fort att han kunde chilla. Det var en bra distans & jag red honom nogrannt till bommen, sen fick han själv tänka & klura ut. Mycket duktig häst!

Idag red jag ut med Linnea, TRE timmar. Vi skrittade antaligen 2 timmar & 50 minter... Haha. Mysigt var det & super för hästarna. Bästa sättet att bygga upp en bra grundkondition är att skritta ju. Vi red på grusvägar, asfalt & lite på en äng. Vi red faktiskt till Svedala, härligt...

Imorgon ska jag trimma honom längs ån ett kort pass.


Gaz, 2009.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv; nooo jag vill ha det haha!!

2011-04-18 @ 23:11:16
URL: http://ridestyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0