Spring för livet, om de e det värt.

...Så tänkte nog Gaz under 110 rundan i henriksdal!

Haha, han är för söt.
Det gick för fort, jag fick inte tillbaka honom, han lyssnade inte tillräckligt på mig & jag hade för djup sits stundtals.
Men han var glad, positiv, hade enorm bjudning & fullkomligt ÄLSKADE läget.

Här har ni klippet, kom gärna med konstruktiv kritik om ni kan stå för det.
Jätte kul att höra era olika åsikter & tankar!
Men tyvärr, jag tar inte åt mig av kränkande & otrevliga kommentarer! ;)



Kommentarer
Postat av: Ingela

Jag tycker det ser trevligt ut. Rundan är inte klockren, men han går fram o suger tag på ett helt annat sätt än vad jag sett honom göra på tävling tidigare. =) Hur blir han om du lättar lite ur sadeln mellan hinderna istället för att sitta ner? Det blir lite dragkamp mellan er... De hästar jag har haft som varit "pigga" har lugnat sig när jag mjuknat lite mellan hinderna framför allt på utebanor då man har lite yta att galoppera framåt på. Du har som jag, ett ganska drivande säte o man blir lite för stark ibland o då kan det vara bra att lätta lite ur sadeln för att lugna ner tempot lite! Sen är det svårt att uttala sig när man inte vet hur hästen är att rida. Det är ju lätt att rida från marken! ;) Sen får man tänka på att det var (väl) årets första utetävling o då är ju hästarna lite extra glada! =)

2011-04-25 @ 23:10:39
Postat av: Ida

Ärligt, när man kollar på videon så blir man nästan glad själv för din häst ser verkligen sjukt nöjd/glad ut så det smittar av sig! Tyckte det var en fin runda med mycket motor ;)

2011-04-26 @ 00:22:03
URL: http://idashastvarld.blogg.se/
Postat av: olivia

Tyckte det så jätte fint ut men de är ju lite att jobba med! sen har hästar sina pigga dagar ;)

2011-04-26 @ 06:45:38
URL: http://oliviaachronwall.blogg.se/
Postat av: jenny

tycker ändå att det var as bra för o vara första utetävlingen! ja menar, vilken häst blir inte pigg? :D bra jobbat!!!!

2011-04-26 @ 07:05:32
Postat av: hanna

hejsan, superbra med bjudning, tror att du kommer lite långt bak i sadeln istället för ner, och då driver du på med sitsen istället, sen ser det ut som om du bromsar honom med överkroppens vikt istället för att ta en lite större förhållning :)

hoppas inte du tar detta som klagning, jag ser detta eftersom jag själv har problem med det! Du är en duktig ryttare, kämpa på!

2011-04-26 @ 08:50:53
Postat av: Mimmi

Haha vad sööt han är! :p som där när han tar världens språng efter 27m! x)

2011-04-26 @ 09:44:04
Postat av: Denise

Måste säga att det var riktigt bra ridet. Sen var det såhär också att man var tvungen att rida på framåt i denna klassen. Maxtiden var knapp! Väldigt många i avd A hade tidsfel med sig ut och då red dom inte spec långsamt! MEn jag tycker det där var en super fin runda men en glad häst! Och så länge hästen är glad och vill ta tag i grejerna så är man på rätt väg!



Keep up the hard work :D

2011-04-26 @ 10:31:37
URL: http://www.denisematic.bloggplatsen.se
Postat av: felicia

varför har inte du båda dina hästar på bökeberg? :)

2011-04-26 @ 14:19:38
Postat av: M

Testa att kanske stå lite lätt upp i stigbyglarna på långa galoppsträckor och sedan bara sjunka ner till hinderna, då kommer du ifrån lite dragkampen :)

och sen MÅSTE han lära sig att inte hoppa av alldeles för tidigt om han ska gå större klasser, även fast det är super att han är pigg och glad etc. :) Även i kombinationen är han för snabb och inte v'ntar ut hindret. Ridning är inte lätt, detta är inget klagomål utan bara mina spontana reaktioner då du har sagt du vill att han ska gå större klasser :)

2011-04-26 @ 16:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0