svar.

felicia om Spring för livet, om de e det värt.:
varför har inte du båda dina hästar på bökeberg? :)

Sv
. För att jag har stall hemma & hade inte velat att ens en av mina hästar skulle stå där 7 dagar i veckan. Det är en väldigt stressig miljö, små boxar & inte mycket hagtid. Ingen av mina hästar är van vid det & det är skönast att ha dem hemma. + att jag har 3 st hästar hemma, då hade jag behövt 3 boxar på bökeberg...

Tycker det fungerar hur bra som helst att låta Gaz stå på bökeberg söndag kväll till onsdag kväll, för att sedan vara hemma & ta det lite lugnare.

Har ni era hästar inackoerade eller hemma?
Lugnt eller stressig miljö?
Hur länge går era i hagen om dagen?
Hur många hästar står där ni har era?
Nu är jag nyfiken så svara gärna!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Har hästarna hemma.

I en väldigt lugn miljö om jag får säga det själv.

Inte en massa spring, de har sin egna tid.

De går ute från cirka 6-7.00-20-21.00 under våren, sommaren går de ute dygnet runt :)

och vi har bara två små fisar på gården :)

2011-04-26 @ 17:25:49
URL: http://vardagmedhastar.webblogg.se/
Postat av: Jessica

Har ni era hästar inackoerade eller hemma?

Svar: Jag har min in hyrd i ett stall hos mina kusiner

Lugnt eller stressig miljö?

Svar: Det är ganska lungt

Hur länge går era i hagen om dagen?

Svar: ca 06.30- mellan 16.00-19.00

Hur många hästar står där ni har era?

2 st med min häst.

2011-04-26 @ 17:54:17
URL: http://sweetielarsson.blogg.se/
Postat av: Denise

Har ni era hästar inackoerade eller hemma? Hemma :)

Lugnt eller stressig miljö? Lugn miljö :)

Hur länge går era i hagen om dagen? Just nu nästan hela dygnet :)Dom kommer in 2-3 timmar på dagarna för att komma undan värmen och all ohyra en liten stund.

Hur många hästar står där ni har era? 6st :)

2011-04-26 @ 18:30:16
URL: http://www.denisematic.bloggplatsen.se
Postat av: Erica

Jag har mina hästar hemma och det är i en lungn miljö.

Dem står ute i hagen ca 7-19, lite olika om jag ska träna eller inte .

Jag har 3 egna hästar.

2011-04-26 @ 18:37:44
Postat av: Yasmine

Hästar hemma i en för det mesta lugn miljö. Det är ju inte en massa folk som springer runt som höns i stallet och hagarna i alla fall. Vägen som går precis jämte huset och några hagar är däremot ganska trafikerad och stör lugnet lite.



Hästarna går ute från ca. 6-7 till 8-9 nu när det är vår (på vardagarna). På helgerna kommer dom ut lite senare.



I stallet står just nu 6 stycken hästar. :)

2011-04-26 @ 20:25:53
URL: http://yassei.blogg.se/
Postat av: Jenny

Står inackorderad i ett stort stall, dock vääldigt lugnt med 30 olika hästar.

Dem går ute från 6.30-17.00 på sommaren går dem ute dygnet runt.

2011-04-26 @ 20:49:17
Postat av: Michelle

Har min inackorderad, väldigt lugn miljö och det är aldrig stressigt :) Nu på sommaren går dom ute från 6-7 till runt 22, och på vintern kan dom gå in mellan 6-8. Just för tillfället så står 6 hästar inne. Är i vanliga fall 4 men är 2 stycken till nu som åker om några veckor :)

2011-04-26 @ 21:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0