svar till anonym avundsjuk unge. :)

Anonym om Happy Girl = Good Horse:
Du borde tagga ner tempot, flack häst o en jävla fart

Såååå himla härligt att vakna upp med anonyma avundsjuka kommentarer! ;)
Gaz hade bjudning igår, ohjaa.

Vi måste bitvis även lägga ner tempot, men för att inte störa hans bjudning så sker allting sakta. Vi vill inte hamna där igen att han tröttnar & slutar hoppa.
Först & främst - glad häst.

Att han gärna tar bort ett galoppsprång där & där är vad vi tränar som mest på hemma. När det sitter hemma kan man påverka det på tävlingsplats. Ännsålänge är det inget vi blandar in på tävling.
Dock har det förr gått ännu snabbare & flackare.
Gårdagens ritt kan jag säga att den var inte flack. Nåt hinder var han i, i början då blev han lång & jag fick inte upp honom. Sen utmanade jag honom på de böjde spåren & fick kontroll. Att han gärna vill hoppa på snabbhet är ingen nyhet, det är något vi sakta tränar bort.

Vi har mycket att träna på, så är det alltid. Nya saker dyker ständigt upp & då är det bara att bita i det sura äpplet & fortsätta!

Men jag är supernöjd med både Gaz & mig själv för gårdagen!
Återkommer i ett inlägg senare om själva tävlingen
& saker jag nu vet att vi ska träna mer på!


Ps, de var ju även första utetävlingen...
Då får han gärna vara lite extra sugen! Haha. :D
(bild från 2010).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart det e bra om han inte stannar o att han vill framåt! MEN det är helt fel att gå upp i klasserna innan detta sitter, det kan bli riktigt farligt!



Hade bättre flyt än ni brukar men det gick på tok för fort!

2011-04-23 @ 11:33:19
Postat av: Anonym

.. Och att skriva avundsjuk är lite fel ute du ;)

Men det spelar som sagt ingen roll om du får en kommentar med konstruktiv kritik, för då är man ändå avundsjuk...

2011-04-23 @ 11:36:01
Postat av: Julia Tenland

Jag ursäktar att jag kommenterar så mycket,. Men jag har ju inget liv som sagt..!



Btw så ser man klockrent på bilden att Gazze spanar in en grästuva en bit framför sig. Därför hoppade han stort. Vafan trodde du!?

2011-04-23 @ 17:03:34
URL: http://ridestyle.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hoppsan... Jag som tycker att det är den bästa rundan jag sett er göra! =) Gaz var pigg o bjöd framåt. Visst, bitvis gick det fort, men att tycka att det är okontrollerat o farligt håller jag inte med om faktiskt.

2011-04-24 @ 21:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0