Tävlingsresultat Henriksdals Spring Tour


Som ni kanske vet var jag och Jessica i Henriksdals och va en del av Spring Touren där. Hr kommer i alla fall mitt resultat sådär fyra dagar för sent, Men bättre sent än aldrig?

1.10 m avd B - 0 fel. Inga prolem. Inget anmärkningsvärt. Gjorde en enkel runda.

1.20 m avd B, debut! - 8 fel. Bejona var pigg! Men lyssnade väldigt bra på mig och jag var nästan i chock när jag kom ut från banan. Bejona rev, TVÅ hinder! Haha Det var lite av ett kaos där uppe innan första klassen (1.10) när det gäller startordning och startlistorna. När vi stod och tittade på ekipagen före Jessica, (ca 120 inna Jessica skulle starta) säger dom mitt i allt ihopa att det är 11 kvar tills hon ska starta. Panik! Så vi lastar ut hästarna och skundar till framhoppningen. Där vi få komentaren: "Det är 70 ryttare tills du ska in." Men nej? Så det var bara att stå och vänta.. i en total sandstorm! Nja kanske inte men de hade lite problem med att det damade från framridningen, även om dom vattnade flera gånger om. Men skit i det nu.

Vi fick ju vänta ganska länge utanför lastbilen vilket så klart är krävande av en 5 åring som bara tävlar i ett år. Jag skuller inte ifrån mig, absolut inte, dock är det en av anledningarna vi rev två hinder. Hon blev lite okroncentrerad och drog inte upp benen så snabbt hon kanske behövt. Sedan så tog jag tillbaka henne lite för sent på de två hindren så vi kom nära.

Jag är super nörjd med tävlingen, inte minst med Bejona, hon skötte sig exemplariskt. Detta är så nära du kan komma Falsterbo i Sverige. Lastbilar, flagor, u name it! Hela hästsverige var där. Malin Baryard, Doglas Lindelöw, Niklas Arvidsson, Alexander Zetterman, Fredrik Spets för att nämna några.

Som ni kanske förstår tycker jag, om ni har möjlighet, ta er dit. Med eller utan häst!



Se gärna filmen i HD-format!

Kom gärna med kritik! Bra som dålig. Rider jag för jävligt? Skriv de då! Jag kan ta det mesta.. (-:

Kommentarer
Postat av: Denise

Vilket program redigerar du dina filmer i ? :)

2011-04-27 @ 12:56:35
URL: http://www.denisematic.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0