Panik eller positivt

P eller P, ja det är frågan.
Som jag skrev igår låg jag på akuten hela morgonen pga att jag blev sparkad av Bejona, och frågan är om det kunde kommit olägligare. Samma dag skulle vi debutera 1.30 och utföra första starten efter Falsterbo och ännu viktigare ladda upp inför Danmark. Vi klarade av starten i Malmö men nu börjar smärtan ta vid och jag kan inte göra speciellt mycket. Muskeln biceps (eller heter den triceps må tro?) tid mest skada och är extremt öm. Dessutom är en nerv skadad så har bara 3/4 delars känsel i under armbågen.
Jag kommer inte kunna rida på några dagar och vi åker på torsdag.. Men det är väl bara att få det är funka! Mamma får hjälpa mig någon dag.
Tränings schema.
Lördag: Vila efter MCHS
Söndag: Klättring och möjligen lite konditions träning. Mamma rider.

Måndag: Trimnings pass i paddocken med studsövningar.

Tisdag: Uteritt i skogen

Onsdag: Vila

Torsdag: Första dagen i Danmark. Trimnings pass på Sivekaeksgaard.
Fredag: Kval 1, 1.15 m stora banan.
Lördag: Kval 2, 1.20 m lila banan.
Söndag: Final 1.20 m stora banan
Bild från uthoppet i trekombinationen i 1.30 igår.
Första hindret med Turning Torso i bakgrunden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kontakta någon som har laser, tex fysioterapeut, då blir du bra mkt snabbare! dessutom smärtlindrar det.

2011-08-07 @ 16:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0