Tävlingsresultat Malmö City Horse Show


Har idag på Malmö City Horse Show och debuterat 1.30 med Bejona, men dagen började någon helt annan stans.. Nämligen på akutmotagningen i Trelleborg.
-
Allt var färdig inför tävlingarna, bara broddhållen skulle gängas. Inget nytt. De har Bejona varit med om många gånger.. Men hon var inte speciellt samarbetsvillig. Jag skulle lyfta vänstra bakbenet, men de ville inte hon. Så jag petade henne i sidan med gängtappen och ut for hennes ben och träffar mig i armen. Aldrig för har jag känt sådan smärta. Och jag har både brutit handleder och fått hästar övermig.
Blir att snabbt köra till akuten i Trelleborg. Lite komiskt var att sköterskorna trodde jag hade blivit skjuten då hållet var så pass djupt och stort.. Haha lite roligt.
-
Men som tur var hade benet klarat sig och jag fick sys med 6 stygn. Illa kvickt körde vi hem, lastade Bejona och körde till Malmö. Vi missade vår start i 1.20 men vi bytte start nr i 1.30 och red där och bra gick det.
-
Malmö City Horse Show. 130 avd B - 4 fel. Fick en otroligt bra runda. Rev fyran som var ett stort räcke, kom när så Bejona inte riktigt han dra upp bakbenen men kämpar de gör hon. Kom även lite nära in på trekombinationen, men jag bara höll om och bubbel bara sträckte lite på kroppen och klarade de galant. Vilken spänstig häst jag har. Överdommaren kom fram till mig efter och tyckte jag gjorde en jätte fin debut.
-
Glad Linnea!
Bilder från idag.


/Linnea Ohm

Kommentarer
Postat av: Sandra

Härlig uppladdning ;) Grattis till en toppen debut =D

2011-08-04 @ 22:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0