Resultat Falsterbo Horse Show

Äntligen kan jag tycka...

Vi åkte ner på söndagen för att kolla läget, rida in oss på den mins spektakulära tävlingsplats. Vi packade upp, gjorde hästen ren inför morgondagens tävlingar och hade det jag kallar fest i lastbilen. Jag om och Amanda Gustafsson satte upp mitt iPhone system och spelade skön musik så högt det bara gick.
-
Vi vaknar tidigt på morgonen ger hästen mat, jag går och kollar bana och mamma och Amandra hjälper mig att fixa Bejona. Så länge har jag taktik snack medLeif Nilsson (min tränare) och Maria Gretzer.
-
Vi är redo att starta och går in på arenan. Inget är underbarare än att gå in på en fullsatt arena med Jan Fristedt i speakern.
Så hår såg läktaren ut närjag red. Mysigt.
-
Väl inne på banan. Shit vad Bejona var taggad... Hon stampade på stället minuterna innan jag kunde börja galoppera mot mål. Precis som jag ville ha det.
-
Först hindret var ett räcke, ganska ovanligt. Fick en bra sväng till tvåan och en ännu bättre sväng till trean som enligt mig var banan svåraste hinder, ett plank från utgången. Vi hade bra flyt egentligen hela banan ändra fram till första långsidan, då vi kommer helt perfekt in, dock nuddar Bejona en bom med bakbenen och den faller. Vi tappar då koncentrationen och bommen på vattnet faller den med.
-
Vi går utfrån banan med en underbar känsla. Hon har aldrig gått så bra och jag har aldrig ridit så bra. Riva kan alla göra (till och med Malin Baryard som fick samma resultat med sin 5 åring)
Film från första kvalet i Folksam Scandinavian Open för fem åringar
-
-
Andra kvalet känner jag att Bejona var lite trött och lite mindre speasad som min mamma brukar kalla det. Vi får en bra famhoppning. Vi går in på banan samtidigt som Malin Baryard som ett litet plus (dock blir det bättre lite senare)
-
Jag var ganska säker på att hon skulle regera på den stora gröna läktare och år beredd på det mesta. Men hon reagerar precis som om hon har gjort det 100 gånger innan.
-
Vi tartar och får en perfekt start, de tre första hinderen blev helt perfekta. De fjärde hindret har vi bara otur. Hon precis nuddar hon hindret så att jag inte ens märker att vi river. Jaja vi fortsätter igenom alla hinder utan problem. Där många har problem, går Bejona som bäst. En ganska skön känsla.
-
Vi kommer till sista distansen och jag klantar mig totalt.. Jag tror ju vi är felfria och satsar på en galoppsprång minder men ångrar mig i sista sekund och vi for igenom hindret.. DUKTIGT LINNEA!
-
Men jag är så himmla nöjd med Bejonas insatts. Underbara djur som går med på det mesta!
-
Nu kommer vi till den godaste biten av de alla.
-
Det var nämligen så att Malin Baryard startade som första numer efter mig och vägrar ut sig! Såklart synd om henne dock var det en ganska häftig känsla för mig.. Haha.
-
-



Där har vi självaste miss Baryard som inpekterar oss.
-
-
'
Film från andra kvalet i Folksam Scandinavian Open för fem åringar
-
Om ni vill se bilder från Falsterbo är det bara att lägga till mig som vän på facebook ock kolla in albumen "Falsterbo Horse Show 2011"
/Linnea Ohm

Kommentarer
Postat av: Ingela

Det ser ju superfint ut! Ser väldigt harmoniskt ut o hon hoppar ju hus! =)

2011-07-13 @ 14:27:48
Postat av: Jenny

Råkade hamna här via google, Bra blogg! Kommer att besöka bloggen fler gånger framöver. Fin häst och du red fint =) vad för stam har han?

2011-07-14 @ 08:06:24
URL: http://stallekeby.blogg.se/
Postat av: Anonym

Superfint ridit o hästen är så fiiiin!!

2011-07-15 @ 14:49:09
Postat av: Ida

JÄKLAR vad din häst kan hoppa, helt galet ju och så ung som hon är! En häst i världsklass! Hoppas det fortsätter framåt för denna häst kan gå dom högsta klasserna, man är blind om man inte kan se detta.

2011-07-17 @ 12:49:34
Postat av: Moa

jättebra du rider tycker jag ändå, och verkligen jättefin häst!

2011-07-27 @ 10:05:31
URL: http://cabri,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0