"western"

Hittat videos från VM på bökeberg!
De ryttare på videosarna under såg jag också live där.
Även bra sidorna men tyvärr också de mindre bra sidorna.

Jag är inte alls insatt i western men kan redan nu säga att jag gillar inte det.
Det finns självklart visa westernryttare som kan sin sak & det ser riktigt bra ut.
Men marioten är ju som den är, det skulle ju ändå vara VM-kvalité på dessa ekipage.

Vad tycker ni?



Här är ytterligare än, när de galopperar rakt in i vägen:
http://www.youtube.com/watch?v=bOqhYC_WMGY&feature=related

/Jessie

Kommentarer
Postat av: Tone

Det är tråkigt att Eponas mening med dessa videor endast är att framställa ryttarna på ett sätt och inte visa helheten. Tuffa träningssätt är inte westernryttarna ensamma om. Det är också tråkigt att många verkar se detta som ett tillfälle att kasta skit över sporten, framförallt de som inte vet så mycket om den.

2011-06-04 @ 16:49:11
Postat av: M

Jag såg dessa filmer för ett par dagar sedan och blev illamående.

Det värsta är att hästen gör allt i sin makt för att tillfredställa sin ryttare som i stället för belöning sliter och sliter.

Trodde western handlade om samspel och osynliga hjälper?

Värst är att ingen annan gör eller säger ngt... Jag bara hoppas att hästen inte kommer hålla och då slippa ifrån sitt helvete...

2011-06-04 @ 18:59:43
Postat av: Michelle

Hej! Har en fråga :)

Är underlaget godkänt för att göra sliding stop på?

2011-06-05 @ 10:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0