hoppträning alá Gazpacho

Sitter på böke nu & har stalltjänst om 45 min!
Nyss hopptränat Gaz för Fredde.
Tänkte berätta lite kort vad vi gjorde & hur det gick.

Skrittade fram ordentligt i 10 min, joggade därefter fram i lång/djup form tills han kändes framme & lösgjord. Jobbade mycket med halvhalter i travarbetet & i skritten ställe&böjde jag en hel del. Han var riktigt duktig. I galopparbetet jobbade jag honom för gas & broms, han ville framåt som är positivt men fick jobba en del för att få honom för ytter & lyssna.

Vi jobbade mycket med lydnaden i fattningarna & de blev lite svårt då han inte kunde trava helt plötsigt så det bli ju lite halvdant. Dock fick vi till någon bra fattningen på medellinjen men vi måste bli mer balanserade. Red även en del i förvänd galopp, när han fattade vinken klarade vi 2 varv (i jätte ridhuset haha) & sen saktade jag av & berömde. När jag sedan skulle påbörja nästa fattning började han tramsa lite & sen fixa han det.

I hoppningen hoppade vi med mycket trim, volter mellan hinderna & vi jobbade efter att få en balanserad bra kort galopp. När vi väl fick till galoppen gick det riktigt bra. Red även mycket i lätt sits mellan hinderna & det fungerar toppen. Kunde korta honom hur bra som helst & han lyssnade, kändes riktigt bra. Var någon distans på slutet som han ville dra iväg lite men fick ändå upp honom relativt bra.

Så för att sammanfatta, ett riktigt bra ridpass.
Fick ut mycket resultat på vårt arbete!

Så nu är det bara att kämpa på & om jag hinner ikväll slänger jag in ett inlägg hur han ska tränas de kommande veckorna!



/ Jessie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0