kul graj?

En kopp glögg & kina-mat kommer min kväll bestå av, mums!

Hästar klippte idag, check.

Red Dutchen vid lunch & hon var riktigt härlig att rida idag! Red ut på hacket m. kedja & det fungera super bra. Till en början var hon väldigt väldigt känslig & kunde knappt ta i henne men det försvann sedan & hon accepterade det. Hoppade över några stockar som jag hittade & hon kändes kanon! Hon ska som sagt vila imorgon, trimmas på tisdag & sen väntar stilhoppning för Jan Jönsson på onsdag.

Imorgon väntar idrottsdag & sen iväg till sjukgymnasten.

Fick en fråga tidigare varför jag går till sjukgymnasten/kiropraktorn så ofta.
För att svara lite kortare så är det pga. en ridolycka jag var med om för 8 års sedan. Gick på den tiden på ridskola och efter att ha hoppat en linje så stack ponnyn och jag åkte av men fastnade i stigbygeln. Lossnade rätt snabbt så hoppade upp igen & hoppa samma linje, samma sak hände. Ponnyn stack och jag åkte efter, varv efter varv. Minst fem varv var det iallafall & jag hann bli trampad på x-antal gånger. Så efter det blev min rygg helt sned, har gått hos sjukgymnast sen dess, mer och mindre i olika perioder.

Om man tänker tillbaka så hade det varit rätt smart av ridskolan att sätta på säkerhetsstigbyglar. Pga. att det var vanliga stigbyglar i barn strl så hände detta. Vet inte hur många tusenlappar vi lagt på kiropraktik & sjukgymnastik under årens gång.

På tal om ingenting, jag funderar starkt på att gå tillbaka till min förra blogg jessiejump bara för att. Jessiejump låter nu lite lagom töntigt & så, men vadfan lite kul får man ha. Vad tycker ni? Då kommer iallafall bloggen bli lite "roligare" eller hur jag ska förklara.



/Jessie

Kommentarer
Postat av: Anonym

jaa, gå tillbaka!

2011-12-04 @ 20:01:31
Postat av: Lina

Oj, glömde fylla i namn, är så van att det står kvar.. men min kommentar är den förra! Tycker helt klart du ska gå tillbaka!

2011-12-04 @ 20:03:38
Postat av: Anonym

ja, hellre jessiejump!!!!

2011-12-04 @ 20:07:37
Postat av: carro

Saaa ju det för längesen att du skulle börja blogga där istället!!!

2011-12-04 @ 20:30:03
Postat av: Josefin

JA JESSIEGUMPEN (L)

2011-12-04 @ 20:40:50
URL: http://josefinolovisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja. byt!

2011-12-04 @ 21:23:18
Postat av: Anonym

ja. byt!

2011-12-04 @ 21:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0