Det här går inte bra..

Två inlägg de senaste 6 dagarna.. det är illa! Jag och Jessica har otroligt mycket att göra. Jessica är som bekant i Holland och röjer medan jag är på tryggare mark.
-
Bejona har hårdträning inför Malmö City Horse Show och Danmarks resan. Det går bra nu!

Liten hoppträning
Tog 6 språng idag på 1.20 höjder inför hoppträningen imorgon för Leif. Jag har inte hoppat en häst sedan Falsterbo så behövde friska upp känslan lite vilket gick ganska bra. Vi hoppade fört en serie studsar som vi försöker göra så ofta vi kan. Inte minst för att det är bra uppvärmning utan för att det är super bra träning och gör hästen smidigare! Tips från mig!
Sedan tog vi några språng över ett räcke och oxrar. Hoppade henne för första gången på hackamore vilket hon tyckte var lite förs skarpt och blev lite hög och hoppig. Men jag försökte rida henne framåt vilket resulterade i betydligt bättre hoppning.
-
Opublicerade inlägg
Jag har två inlägg som inte har blivit publicerade som jag sakt och det ursäktar jag för. Ett inlägg om hur mycket en 5 åring ska kunna, vilket jag skrev helt klart en gång och försvann på något kostigt sätt.. Sedan slrev jag det halv klart och samma öde! Jag tappade då helt intresset för att skriva det en gång till och jag har lovt mig själv att inte blogga mer än vad jag vill för att hålla intresset uppe då jag trötnar snabbt på saker så. Så jag hoppas att ni ursäktar! Jag kan dock säga att det kommer upp så fort jag har tid och intresse!
Ett annat inlägg jag skulle lägga upp var en film första gången vi såg Bejona, när vi löshoppar henne. Filmen är färdig, doc k går det inte att lägga upp. Jag vet inte varför men jag har råkat ut för det tidigare och jag måste göra om videon helt för att kunna lägga upp den vilket tar sin lilla tid.
-
Gård = mycket arbete
En annan anledning til att jag inte har varit så strukturerad när det gäller bloggningen är såklart sommmaren. Alla som bor på gård vet att det är hur mycket som helst att göra när solen väl tittar fram. Idag har jag klippt gräset i 2,5 timmar (vi har stor trädgård), dragit grenar med fyrhjuligen, dragit ogräs i paddoken och såklart ridit. Imorgon ska jag träna, fick spindelväv i stallet, gå med trimmern i paddocken och dra resten av ogräset, sedan tvätta grindpelaren om jag hinner. Duktig jag är!
-
Ny kategori?
Jag har en idee om att skapa en ny kategori, "utrustning" där jag/vi lägger ut information om vår nuvarande utrustning, inköp och allmäna åsikter om olika ting när det gäller hästars och ryttares utrustning. Jag har ett stort intresse för utrustning. Det är kanske fuller upp mitt totala ointresse när de gäller mode för männinskor. Att handla kläder är något av de västa jag vet.
I alla fall.. Skulle det vara något tro? Ge mig gärna lite vägledning då jag inte vet om det ens är lönt om jag skulle skapa en sådan kategori.
-
-
-
Världens finaste ponny!
/Linnea Ohm

Kommentarer
Postat av: Erica

Hej linnea. Jag har en fråga, jag har ett 7 årigt sto som är jätte tittigt å då menar jag mycket! Har du ett tips hur man kan göra för att underlätta detta lite?

2011-08-01 @ 14:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0