Gårdagens dressyrträning + massa mer.

Igår tränade jag för K.H. & det gick alla tiders.
Mycket duktig häst!
Bokade in preliminär träning på fredag igen.

Vi jobbade bakdelsvändningar & ökningar + upptagningar. Dagens övning var egentligen att få honom i en bra form i alla gångarter med bra bakbensaktivitet, men det hade han redan & gick som en klocka i det jobbet. Ska jobba mycket vidare på bakdelsvändningarna då det är något helt nytt för honom & även galopp-skritt. Ökningarna satt galant, mycket fin häst.

Idag har jag nationella i matte, urk.
Efter lunch blir det vidare till svedala för att ha estet & svenska?
Kulkul.

Väl hemma så ska jag rida upp Gaz till paddocken & hoppa! YES, fan vad taggad jag är. Det stod fortfarande kvar en bana på typ 120 så jag lägger väl ner 1-2 hinder & hoppar fram för att sedan ta & hoppa lite på banan. Riktigt taggad på att hoppa, ni skulle bara veta. Sen blir det hem om & vidare, ska rida M & B innan det blir för mörkt.



/Jessie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0