upp som en sol & ner som en pannkaka

Eller något sådant!

Jag är inte nöjd med dagens prestation.. Hatar att misslyckas & så känns det nu, men jag överreagerar sådär lagom om jag måste vara ärlig.

Dutchen var jätte fin på framridningen, mjuk & fräsh. Alert & härlig att rida! På framhoppningen hoppade hon fenomenalt, hade en bra känsla & det kändes så himla bra. Toppen nöjd med både mig själv & hästen!

På banan slarvade jag lite, jag vet om att hon lätt faller in i korsgalopp fortfarande om jag inte balanserar upp henne & detta misslyckades jag med. Sen blev det lite missförstånd, hon ville iväg & jag fick inte helt ihopa henne, resulterade i nedslag. Sen blev jag lite ofokuserad & vi kom helt katastrof in i kombinationen, hon klarade sig ur den & jag gjorde volt inför nästa hinder. Hoppade sedan restrerande hinder riktigt bra, då lyssnade hon tillbaka på mig & vi fick till bra språng. Dock var jag helsäker på att det endast var 7 hinder men så var inte fallet. När jag gick ur ridhuset hörde jag domaren säga i högtalaren "tydligen utgick ekipaget".

Jaja, jag tar på mig allt.

Next time ska jag lita mer på att galoppen räcker till, hon får en nytändning på banan & då behöver jag inte själv sätta upp tempot. Jag ska även göra kontroll volt/volter innan start för att veta att hon verkligen är med på mina hjälper. Sen måste jag vara mer nogrann mellan hinderna & med vägarna + vara lite mer avvaktande.

Ska lägga upp ett schema att följa den kommande veckan, för att matcha till tävlingen på lördag. 110 & 110 på sydslätten!

Tur att jag har en så fin häst, älskade pålle!



/Jessie

Kommentarer
Postat av: Ingela

Det är inte lätt att hitta knapparna! Ta det lugnt o jobba på så ska du se att det snart klickar rejält även på tävlingar. Du känner ju inte henne helt 100 än, så det är inte konstigt att det blir lite fel nu i början. Bara att jobba på! =)

2011-11-19 @ 23:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0