tävling inplanerad & duktiga hästar.

Lördagen den 5 november ska jag starta 105 & 110 med Dutchen!
Blir en liten mjukstart, toppen braaao.

Hade dressyrträning med henne för Karin idag & det gick jätte bra. Värmde upp med grammanen & tog därefter av den för att känna lite extra hur mycket hon hade lättat & om jag kunde få ett bra stöd i handen. Det kändes väldigt bra! Vi jobbade lite som vanligt, lösgörande. Ställa/böja, öppna/slutna i samtliga gångarter & mycket flyttningar. Vi jobbade även med bakdelsvändningar idag som gick mycket bra! Hon trampade på väldigt bra med bakkärran & nu ska hon bara orka behålla samma form.

Gaz red jag ut en kvällstur med tillsammans med Linnea Ohm, YES she's alive.
Han skötte sig för en gångs skull & arbetade på helt okej.
Galopperade av han lite på galoppbanan & annars lite varierande arbete.
Red honom på ett 2-delat fullcheek bett + pullar, funkade brabrabra.

Yeees, nu ska jag äta hemmalagad kokt kyckling med curry & ris!
Mums säger jag bara.

Imorgon chillar alla hästarna, ska iväg till min vän Nellie & plugga matte B, tjohoo! Ska försöka klippa Gazze på lördag kväll, hope for the best.



/Jessie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0