Tävlingsresultat Skyrup

Tävling på en onsdag? JADÅ!

Var idag med Bejona i Svenska Arezzo, eller Skyrup som det också kallas i norra Skåne. Tar ca 1,5 h från Trelleborg där jag bor. Skyrups tävlingar är en av Sveriges populäraste meeting.
Vi räknade med att vara där en och en halv timme innan jag startade, dock hade dom flyttat fram hela tävlingarna en timme så när vi var framme hade jag missat min start, men dom som jobbade var riktiga änglar och lätt mig starta när jag var färdig vilket var i slutet, vilka klubbar jag det. Creed till Skyrup!
Ett annat stort plus är ju att Jan Fristedt är speaker. Jan är den person som pratar på alla stora tävlingar som Globen, Skandivanium, Falsterbo och Malmö City Horse show. Så när man rider i mål och Jan vrålar "noll fel" på sitt berömda sätt känns det som om man vunnit världskupen i hoppning.

1.10 m avd. B - 0 fel Bejona lyssnade inte riktigt på framridningen. Hon var lite seg, väl inne på framridningen vaknade hon till lite mer. Inne på banan var hon helt med på noterna, hon gjorde allt jag bad henne. Blev en avslappnad runda. Inga problem.

1.15 m avd. B - 0 fel Även här var hon lite matt på framridningen men vaknade till på banan . Hon rev ett hinder på framridningen. Kan låta harmlöst men för Bejona är det de värsta som finns, hon HATAR att riva, därför hon nästan aldrig gör det. När hon väl gör det, hoppar hon så pass högt att risken för ännu en rivning inte existerar. Hon blev inte spänd inne på banan, tvärt om hon var avslappnad till tusen, men hon hoppade lite för högt på de flesta hindren.

Film från 1.15 m

Kommentarer
Postat av: Julia Tenland

sv. Jotack hade gärna köpt en Animo. men mamma tycker att jag användt min kavaj för lite och att animon är för dyr -.-



Grattis för felfria rundan btw!

2011-04-13 @ 18:55:09
URL: http://ridestyle.blogg.se/
Postat av: Evelina

Snygg runda:D

2011-04-13 @ 21:33:19
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0