upp o hoppa livet som tar dig, du & jag måste fånga dagen.

Funderar imed att det kommit så många nya läsare så tänkte vi kanske snart ha en ny frågestund! Även en bloggtävling kommer dyka upp inom kort, spännande? Ni kommer väl ihåg att jag lottade du en KL fleecetröja i förra bloggen?

Men till till vad jag egentligen skulle pladdra om.
Gick upp halv nio & jag skäms.
Måste upp 8, hahahha.
Slängde ut hästarna i hagen & fodrade.
Riktigt nice nu när de kan gå ute & käka.
Drog av Girlie täcket & tänkte ta av Gaz täcke efter jag ridit honom.
Imed att han är känslig över ryggen så tar jag inga risker.
Bättre att han är extra varm om ryggen & efter jag ridit så kan han få sola.

Någon annan som har häst med känslig rygg & vad gör ni "extra"?

Gaz har kissing spines för er som missat det, när ryggkotorna går ihop.
Detta är något de aldrig kan bli friskförklarade ifrån även om de inte har problem av det. Gaz har inte ont i ryggen, men han blir lätt spänd & vi vill gärna inte få problem, därför vi gör lite extra.

Extra saker jag gör;
*Håller alltid hans rygg varm.
*Använder mig av Back on Track produkter.
*Rider inte om han är det minsta kall om ryggen.
*Lägger på täcke vid kallt regn även vid sommar.
*Sätter mig inte direkt ner i sadeln, utan låter han gå ett par steg först.

Nu ska jag käka frukost, HAJ.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0