first decembeeeer

..and it feels so *ucking right.

Mums på livet.
Snart dags för djursjukvård, min söta häst ska få sina tänder fixade tror jag!

Hoppträning för Ragnar gick väldigt bra igår.
Helt sjukt hur mycket man får ut på hans träningar!
Hon hoppade väldigt bra, jag måste bara tänka på att inte släppa benen & bli för hård i handen. Samtidigt som jag gärna mellan hinderna blir för mjuk i handen & inte vågar ta i henne. Men det gäller bara att hitta balansen mellan hand och skänkel + lära känna henne såklart.

På tal om balans... När vi kom i korsgalopp på kortsidan & jag gjorde mitt försök till att korrigera galoppen så slant hon i hörnan, underlaget släppte lite där. Så hon trillade lite omkull & hoppa sen upp i luften, jag tappade stigbyglarna & hon skenade iväg... Hon i full karriär bockandes iväg runt i ridhuset & jag hängandes på sidan med händerna i typ bettringarna. Men till slut fick jag stopp på damen & trillade alltså INTE av. Spännande värre, har tydligen fått en bra balans på sistonde!

Nä, nu måste jag draaa.
Tagga praktik nästa år, ska vara hos min tränare Ragnar Bengtsson i 2-3 veckor med min kära pålle & trimma satan. Kuuuuuuuuuuuuul.



/Jessie

Kommentarer
Postat av: elina

hur gammal e din häst jessica ?

2011-12-03 @ 21:40:57
URL: http://elinapersson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0