FN-träning

Var som jag sagt tidigare på träning för Leif Nilsson hos Ebba Berglöv om jag nu stavar det rätt.

I all afall.
Det gick riktigt bra! Vi hade först lite problem, jag var lite avvaktande på några hinder och körde henne i botten och hon blev as pigg. Men Leif påminde mig om att rida framåt och inte låta galoppen dö ut i svängarna och ta upp den precis innan hinren, det är då det blir fel.  Vi fick sedan Trelleborgs känslan! Underbart! Leif sa det att jag rider super när jag väl kommer på hur jag ska göra. Känns underbart att höra det från en person som kan sin sport.

Vi hoppade i allafall lite hinder och en bana på 120. Varför göra det svårare än det är?

Leif kommer också att hälpa mig i falsterbo med lite framhoppning och så vidare.

Jag och mamma diskuterade hur bra Leif egentligen är, eller rättar sagt hur fanstastik han är som tränare. Han verkligen tittar och inspekterar min ridning som om jag var ett sport mattetal, räknar ut och ger en dem där små tipesen som gör ens ridning lite mer perfekt.
Men, allt detta är föusatt att du är en ryttare som kommit en bit, har känsla för ridning och kan dra egna slusatser av sig ridning. Och sedan är en häst med lite förutsättningar i hoppning aldrig fel.


/Linnea Ohm

Kommentarer
Postat av: Ingela

Leif är kanon! Han säger inte mycket men det han säger är guld värt! =)

2011-06-18 @ 08:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0