Vad har hänt med min ridning?

-Sa både min mamma & Fredrik efter hoppträningen idag.

Dagens hoppträning var som sagt väldigt lyckad.
Ingen större svårighet & vi hade bra rytm i det hela.

Hoppade fram på en 3-kombi, med låga räcken. (Ca: 10-11 m.)
I början lyfte han inte ordentligt på benen & sprang lite igenom.
Sen fick jag honom tillbaka & han klev över fin fint.
Vi hoppade lite linjer, både räcken & oxrar.
Allt flöt på galant, vi hade rytm & balans.
Han tog inte ut sig för mycket eller för lite i sprången,
vi fick till bra distanser & han verkade mer än nöjd.

Två språng blev dock lite knas, red an en oxer, kom lite nära & han hoppade lite förvånat till. Red vidare, kom helt okej över räcket & på oxern var han inte så fokuserad på mig, så han hoppade lite försent & där flög bommarna åt hål & kanter.

Började då om & red an serien igen, denna gång gick det galant.
Allt satt & han väntade ut mig. Perfekt, eller njaa näst intill perfekt.
Vi kom i ett lugnt bra tempo & sprången var jämna & fina.

Inte ofta man berömmer sig själv när man är så självkritisk som jag är...
MEN, idag måste jag hissa min ridning.
Jag var lugn, avslappnad, nogrann, planerade min ridning & en positiv inställning.
Än en gång måste jag tacka fina B & hennes ägare som hjälpt & hjälper mig så mycket just nu med min ridning. Att se & känna resultat känns så oerhört bra.

PEACE OUT.

/Jessie

Kommentarer
Postat av: Ingela

Roligt att läsa! Det är ju så det ska vara! Att rida mer än en häst är utvecklande o det är det du får resultat av nu! Keep up the good work! =)

2011-06-09 @ 11:26:05
Postat av: Anonym

Du är lätt min idol, den grymmaste jag vet!!!!! Ironi ;)

2011-06-09 @ 11:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0