VM som sextonåring?

Kanske för bra för att vara sant.
-
Jag har helt glömmt att berätta en ganska stor graj som rör mig och Bubbel (Bejonas ny as gryma nickname). Det är nämligen så att vi, jag & mamma, har skickat in en intresseanmälan till unghäst VM i Zangersheide i Belgien i september.
-
Vi granskade kriterierna och tog belutet att Bubbel faktiskt når upp till dem alla (förutom kanske att stärka den svenska aveln då hon är född i Holland).
-
Eftersom hon är född i, som det står ovan, Holland eller Netherländerna om du så vill och har svensk ägare och bor i Sverige träder lite anoulunda regler in. Jag ansöker nämligen till något som kallas Wildcard.
-
Svenska ridsportförbundet tar ut sex hästar i varje ålderskategoei, dvs sex femåringar, sex sexåringar osv upp till 7 åringar (även 8 åriga hingstar blir utagna) som har resultaten som räcker, kan prestera på internationella arenor och kan stärka den svenska rasen och aveln.
-
När det gäller Wildcarden så väljer, även här SvR ut de hästar de tycker lämpar sig bäst efter samma kriterier undantagsvis stärka den svenska rasen och aveln, skickar listan till respektive förbund (beroende vilken stambok hästen tillhör, i Bejonas fall KWPN). Sedan får de förbundet bestämma vem som får delta och icke.
-
-
Bejona och jag har gjort 22 starter i år, 17 av dem har varit felfria på hinder (haft ett tidsfel i en start), och om man inte räkna mer den första tävlingen (där allt gick helt snätt och vi blev uteslutna i båda klasserna, första och enda gången Bejona någonsin stannat) 17 av 20 starter varit felfria på hinder.
Det känns ju ganska bra.
-
-
NU HÅLLER VI TUMMARNA!

För det gör vår hun Dickens!


/Linnea Ohm


Kommentarer
Postat av: Tess

Kommer hålla tummarna så hårt jag bara kan! Ni hade verkligen varit värda det. Du har gjort så fint jobb med Bejona! Som jag sagt en gång innan, t o m en dressyrare som jag blir hoppsugen när jag ser dig hoppa. Just nu är jag gravid och ska föda vilken dag som men sen när hästen ska igång igen så ska jag testa börja hoppa.



Har ett SWB sto f.96 e. Beach Boy - Napoleon. Inte hoppad mkt pga förra ägarens ointresse men jag tror kapaciteten finns där. :)

2011-06-27 @ 07:24:19
URL: http://strobel.se
Postat av: Ingela

Håller tummarna att ni kommer dit! =)

2011-06-27 @ 18:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0