Dagens hoppträning - Gazpacho


Hoppträning med Gazpacho för Marianne Hansson.
Det var lite basic övningar;
bommar, kryss m. bom framför/bakom, studsserie & mindre oxrar.

Han kändes fin på framridningen, fick nästan fram han helt & hållet.
Hade behövt böja honom något mera, han hade inte släppt helt.
Jobbade mycket med att få honom vila på steget
& växla tempona hela tiden.
Små/stora volter, lite linjer & sånt dära.

Vi började trava över bommar & sedan travhoppa ett kryss.
När jag fick tillbacka honom så gick han super,
men några gånger då jag tappade honom
& inte fick till mina förhållningar så "sprang" han iväg lite.
Mycket jobb med lydnaden.

Sen hoppade vi några linjer + studs.
Har inte mycket att säga om dagens träning.
Den var inte särskillt givande eller rolig.

Det är så jobbigt det här med tränare...
Jag har en TOPPEN hopptränare, Ragnar Bengtsson.
Hade gärna bara tränat för honom.
Men på skolan tränar jag hoppning varje vecka för Fredrik Jönsson.
Fredrik är också riktigt bra, bra träningar & så.
Men han har inte det där extra & det ger inte lika mycket.
I dressyr tränar jag för K.H. TOPPEN tränare här också.
Men på skolan tränar jag varje vecka för Karin Hero.
OK träningar...
Nu har vi haft Marianne 2 gånger, vill INTE träna för henne igen.
Behöver jag säga något mer? Haha.
ALLA säger olika & har egna idéer, bra som dåliga.
Man får ju välja vem & vad man ska lyssna på med det blir jobbigt i längden...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0