Dagens ridpass - Fredag.


Girlie & Blacky vilade.

Fabiola LK - Red upp till ridhuset & trimmade lite. Hon kändes fin & ännu mer allert för mina hjälper, hon har inte tagit mina hjälper så bra som idag. Jobbade med att hon inte skulle öka iväg i galoppen, jag ville ha en stark balanserad & jämn rytm på galoppen.

La upp ett litet räcke med galoppbom framför (3 m) som jag sedan hoppade några gånger. Hon lyssnade, väntade & hoppa riktigt bra trots att det var väldigt lågt. Jag hängde även med i sprången bättre & bättre, galoppen fick vi även kontroll på efter hinderna. Hoppade henne med det 3-delade bettet faktiskt, "ska" ha pelham annars vid hoppning enligt min tränare då hon blir så pigg. Men vid enstaka hinder är det självklart bara bra att rida med så milt som möjligt.



Gazpacho - Först red mamma honom upp till ridhuset & jobbade igenom honom. Han såg väldigt mjuk & fin ut i början, sen var han lite trotsig & testade henne. Han tog inte stöd i bettet & drog iväg lite eller bara saktade av. När han väl arbetade på bra igen så tog jag över, haha!

Slängde av dressyrsadlen & hoppade upp barbacka! Skippade traven.. ajaj! Gjorde några fattningar från skritt & WOW vad han lyssnade. Jag hade inga sporrar & inget spö, det brukar sällan gå bra utan det. Men iallafall han lyssnade super till en början. Hoppade räcket några gånger & höjde stegvis. Slutade väl på typ bara 1 m men ville bara låta han ta några språng då vi inte hoppat på någon vecka. Han kändes super i sprången & detta var första gången jag hoppade honom barbacka, annars har jag bara tagit av stigläderna. Luftiga, härliga språng... DUKTIGT häst!

Nu är jag så himla sugen på att HOPPA, jag hoppar vemsomhelst, tävlar vemsomhelst... Bara nu nu nu! Usch så ivrig jag är, haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0