dagens ridpass - lördag


Gazpacho - Red på gräset längs ån ca: 40 min.
Skrittade fram cirka 10 minuter & började sedan trava fram i mycket sakta fram i djup lång & låg form. Gjorde lite ökningar & minskningar, ville få honom att lyssna på mina hjälper & ta honom så lite som möjligt i munnen. Det gick bra men han ville gärna gå iväg lite. Mycket halvhalter & förhållningar hela tiden. Man måste ständigt väcka honom & ge honom nya instruktioner, annars tröttnar han.

När han var mjuk i kroppen så började jag jobba honom i galopp. Galoppera i en mycket samlad galopp & fokuserade mindre på hans hvuud & mer på bakdelen. Tänkte även väldigt mycket på min sits i galopparbetet. Då jag har haft tendens att driva för mycket med mitt säte omedveten så spände jag mina vader & slappnade av mer & fick samtidigt Gaz att vila mer på steget. Han jobbade på mycket bra!

Galopperade en hel del, jobbade på att växla tempot & att få ordentliga avsaktningar & fattningar. Måste säga att han skötte sig väldigt bra hela passet, sista galoppsträckan så lät jag honom galoppera av sig rejällt. Släppte tyglarna & mannade på! Finns det något härligare än att bara galoppera hela fritt? Idag märktes det att hans mamma är fullblod. Sån härlig ökad galopp!


Girlfriend - Red ut längs ån ca: 30 min.
Hon var gaaaaaaaaaaaaaaaaalen! Hahah, skrittade fram & travade sedan lite på lösa tyglar. Hon ville inte jobba idag, det sa hon till om direkt. Så det blev lite busridning & väldigt kravlöst. Kunde knappt hålla henne flertalet gånger. Hon bara drog iväg, bushästen! Ska faktiskt filma nästa gång jag galopperar ut på henne, imorgon kanske? Så får ni se & "känna" hur galen hon är... Galopperade två sträckor (fram & tbx), hon fick riktigt sträcka ut. Sen joggade jag av henne & till sist skrittade av ungefär 10 minuter.


Här red jag hästarna idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0