Dagens ridpass - Lördag


Blacky & Gazpacho vilade idag.

Girlfriend - Red henne ca 25 minuter i paddocken. Skrittade & joggade fram, hon kändes pigg & alert för hjälperna. La fram en bom som jag red över först i trav för att kontrollera så att mina halthalter verkligen gick igenom. Jobbade på att öka & minska tempot rejällt, få henne hela tiden fram till bettet. Började sedan jobba henne i galopp, längde mycket på långsidorna & hon blev så pigg & stark... haha! Kortade henne rejällt & ökade sedan rejällt igen. Hon fick alltså länga lite idag! När hon var varm & mjuk i kroppen så började jag rida i en 8:a över volten. Bytade galopp varje gång jag red över & jobbade på att taxera rätt utan att backa för mycket. Några gånger försökte hon springa iväg & bara ösa iväg, några gånger lyckades hon även! Tillslut fick jag till klockrena byten & även en vis lydnad på henne. Mycket härligt. Travade till sist av & skrittade därefter ut en liten runda.


Fabiola LK - Red ut 75 min, kuperad terräng med mycket backar. Först skrittade jag ut en runda & red fram, mötte upp Linnea & sen red vi in i skogen. Det blev en hel del branta backar, både upp & ner. Ojämn mark & massa annat super nyttigt underlag. Märkte hur ovan hon var vid klättring. Hon blev väldigt lätt andfåd men absolut inte trött, haha! Hon hade även svårt att ta det lugnt i nerförbackarna, där ville hon gärna "springa" iväg med bakbenen. Men vi får träna träna träna! Hoppa skyhöga hinder har hon inga problem med men kommer det en "liten" backe så blir det jobbigt. Hon hade även på slutet lite andra åsikter när jag vill rida ner i skogen igen, ston alltså.. Sa adjö till Linnea & red hemmåt. Hon var lite trotsig till en början men gick sen framåt igen. På hemvägen tog jag någon galoppfattning & jobbade henne sedan i låg & djup form. Skrittade av en bra stund & jag gissar på att någon kommer ha träningsverk imorgon? ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0