Drömhäst.

Fick frågan om jag inte kunde beskriva min drömhäst.

Jag har blivit så tråkig nu så att det kan kvitta om hästen är 160 eller 180 hög, långbent eller kobent, ful eller snygg... Hoppar den bra & har ett gott hjärta är det bara att köra på.

Men okej, för att beskriva min absoluta drömhäst.

168 cm hög, spänstig, bra fram & bakbensteknik, mycket personlighet, vilja, hjärta, gråskimmel, sto, pigg, hollänsk, känslig & mycket motor.

Fick även frågan vad jag letar för häst.

Just nu letar jag inte "aktivt" efter en häst. Visst jag har alltid ögonen öppna, kickar lite på annonser men kommer troligtvis inte köpa någon häst via annons. Har en del kontakter som hjälper mig leta istället. Jag har inte heller bestämt mig för vad för häst jag vill ha. Jag vet vad jag vill ha hästen till & vad jag själv vill uppnå. Men jag har absolut inte satt några speciella krav för hästen. Jag är som sagt väldigt öppen för förslag. Men för alla er nyfikna så kommer hästen vara inom dessa ramar;
*162-178 cm
*Ingen hingst
*3-14 år.
*Ämnad för Hopp.
*Motor & vilja.


Jatack.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter som mitt 5 åriga sto skulle passa dig.. Hon stämmer in på allt förutom att hon behöver jobbas mer på när gäller frambenen då hon kan vara lite slarvig i mellan åt

2011-03-28 @ 10:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0