Frågestund del 1 (Jessica)

Vi kör en del 1, så fortsätt att bomba in med frågor!
Här ska ni kommentera in med frågorna. (klickbar)

hur känner ni varandra?
Kommer en bättre & längre text om det senare men för att korta ner det hela. Vi gick på dagis i Alstad tillsammans under cirka ett års tid. Jag var då 5 & Linnea 4. Sen flyttade jag till förskolan & Linnea till nåt ställe i Svedala? Sen hände det inte mycket på många år. Men om vi säger 5 år senare, när jag var 10 & hade russ hemma så red jag & en annan kompis ut. Vi red på en äng & tänkte hoppa över en å. Då kommer Linnea fram (som bor i närheten) till oss & tänkte "skälla" ut oss eller iallafall säga till att där kunde vi inte rida. För gegigt eller något sånt? Men det slutade väl med att vi pratade lite, jag kände igen Linnea lite men inte helt... Sen fick jag reda på vem hon var, vi bytade telefon nummer & sen dess har jag & Linnea umgåtts i perioder från & till. Vi har aldrig varit ovänner men vi har väl glömt bort varandra ibland. Sen började jag på samma skola som Linnea & då började vi ju träffas mer igen. Vi gick på kunskap tillsammans i 2,5 år & sen dess har vi hållt kontakten brabra! Nu rider vi ut lite då & då, försöker att hinna träffas & allt sånt dära.

hur är det med din mamma, mår hon bättre?
Hon mår bättre, yes! Men allt är inte jätte bra, det kommer ta tid att läka...

vad var det som hände egentligen med din mamma?
Jag vill inte berätta detaljerat vad som hände i bloggen, är någon väldigt intresserad så får de maila mig men de som står mig närmare berättar jag för gärna. Men för att korta ner det, lastning är riskfyllt & man får det ta det hemskt försiktigt men med hästar finns det aldrig någon säkerhet på att allt kommer gå vägen.

vad är målen med gazpacho i år?
Kommer skriva ut lite mer utförliga mål senare, men de mest klara målen är att få han ännu starkare & ännu bättre. Det har ändrats lite nu då mamma inte kommer kunna rida honom på minst ett halvår. Så som det ser ut nu så kommer vi fortsätta träna & jobba på. Blir antagligen inte mycket tävlingar de närmaste månaderna pga. att mamma inte kommer kunna köra. Men tanken är att inte starta fler 1 meter med honom, han bara slarvar & river. Vi ska fortsätta i 110 & debutera 120, sen ska han bli min lilla speedhäst! För öka, det kan han!

ska du leta efter en till storhäst så du har flera hästar?
Yes, jag letar efter en stor häst till. Vi hittade en & tog hem på prov, Fabiola. Men det fungerade inte vid lastningen. Så nu får letandet vänta x-antal månader. DOCK så ser det ut som att jag redan hittat en häst. Tänker inte nämna vilken eller när. Men jag vill verkligen ha henne, en toppen fin häst... Så vi får se vad som händer!

rider din bror?
Nej, har försökt att få honom att rida eller köra men ICKE!

vad är målet med hästnarna iår?
Mer om detta senare!

kan ni inte ge ut lite bildbomber?
Självklart, men kommentera VAD ni vill se så börjar jag bomba iallafall!

vilka skolor går NI i?
Jag går på Sveriges Ridgymnasium i Svedala, Bökeberg.

vad vill ni jobba med när ni är äldre?
Hästar, jag vill kunna livnära mig på hästar på ett eller annat sätt.

Gör ni något förutom att rida?
Nej, inte mycket. Haha! Försöker vara social med vänner & plugga. Men hästarna kommer först! Jag läser på väldigt mycket om hästhantering & träningssätt... Vill ständigt lära mig nytt & så.

Max eller Mcdonalds?
Max!

vilka hjälptyglar rider ni med?
Väldigt sällan rider jag på graman, pessoa lounge använder jag ofta vid longering & sen använder jag knappt något annat?

Vad är planerna i vår, kommer du vara ute på tävlingar trots vad som hänt?
YES! Någon enstaka med Gazze & om allt går som det ska kommer jag även tävla 1-2 andra hästar nu i vår... Tänker inte nämna mer nu.

Hur högt har du hoppat ?
Kommer faktiskt inte ihåg om jag hoppat högre än 135, brukar inte längre mätta när vi hoppar. Höjden glöms bort! Men om Linnea svarar på denna frågan så har hon hoppat högre, det vet jag!

Saknar du Fabbi ?
Absolut, det känns som en förlust även om jag vet att det inte fungerar pga. lastningen & mamma. Såna smällar man får ta ibland.

Vad hände med din mamma?
Tänker inte berätta mer.

Är du mest lik Ringaren i Notre Dame eller Pocahontas?
Pocahontas! Känner mig mer vild & vig som hon??? HAHA.

Skulle du vilja säga att du är lite som en bläckfisk i vissa samanhang?
Jupp, jag har många bollar i luften & kan hantera de alla perfekt... NAT.

Anser du att röda schabrak är mest lika Mona Sahlin eller tycker du att andra också har likheter? (Platta, intetsägande och har samma karisma som en flodhäst..)
Nej, jag använder inte schabrak för det är inte naturligt. Schabrak är djurplågeri & jag är miljöpartist som bara äter sushi. (oseriös till sista slicken).

Kan Blacky koka pasta?
Vilken shettis kan inte det? Särskillt den hästpastan från landäng!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Vem är så dum som tror att du plågar dina hästar med schabrak:S????

2011-03-25 @ 23:06:00
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/
Postat av: Julia Tenland

märktes att sista frågorna kom från evelina. right? xD

2011-03-26 @ 06:18:09
URL: http://ridestyle.blogg.se/
Postat av: Rebecca M

Om bildbomben där, det hade varit kul, tycker jag. Att få se massa bilder på Girlie :)

2011-03-26 @ 08:50:01
URL: http://vardagmedhastar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0