Frågestund del 2 (Jessica)

Vilkar bloggar kollar du ?
Olika, men följer bl.a. www.internationalshowjumping.blogg.se & www.kristinawarg.blogg.se

Vill ni dela med er av lite små trix & fix när det gäller hästhantering & ridning?
Javisst det kan vi göra, är det något mer specifikt så får ni säga till!

Hur gammal va du när du fick din första ponny/häst ?
Min första EGNA häst var Gazpacho & jag var 14 år gammal när jag fick honom. Jag var 10 år gammal när jag fick hem mina första foderhästar & innan dess hade jag olika sköthästar.

Föredrar Girlie täcken med nallar eller täcken med blommor?
Helst ska det vara med rosa grisar...

Bor Gazpacho i lägenhet eller i hus?
Slott.

Hur gammal är Girlie baklänges?
82 !

Har din katt smör på mackorna?
MYCKET, helst bregott.

Dricker kor mjölk?
Vad ska de annars göra om dagarna?

Hur länge har du ridigt ?
På ridskola sen jag var 4 år, men satt på mammas "lånehästar" när jag var ännu mindre.

Hur många hästar har du haft & vad heter dem?
EN egen & det är Gazpacho, Blacky har vi "fått", foderhästar jag haft var/är Girlfriend, Minette, Baskerville, Manlio, Minus, Molly, Smulan, Tesita, Caramell & Nova.

Vad hette din alldra första häst ?
Gazpacho.

Hur länge har du haft girlfriend?
EXAKT 4 år & 9 dagar. Fina Girlie! <3

Hur blev det att du fastna för ridsport ?
Jag red bara för att det var kul & för att jag gillade hästar fram till jag fick hem Girlie hösten 2007. Då ville hon mer & jag gick efter henne. Vi började åka iväg för "riktiga" tränare & åkte på "riktiga" tävlingar (lokala, haha.) Sen har det bara fortsatt. Jag har blivit mer & mer insatt, jag lär mig mer & mer. Jag vet att jag vill fortsätta med vad jag gör & ständigt utvecklas. Jag kan inte tänka mig att sluta med hästarna på något sätt. Hästar är fantastiska & jag älskar dem.

Kan ni inte skriva några bra träningstips inför tävlingar ?
Jovisst!

Jag hade gärna läst mer om er utrustning, något ni kan skriva om?
Självklart! Jag är galen i snygg utrustning, det lär ni märka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0