gäsptävling.

Okej, nu är det någon som fullkomligt tvingar mig att berätta om hur jag kvällsfodrar & en vis tävling som sker då...

Varje kväll mellan 20.00-23.00 kvällsfodrar jag.
Fyller på vatten, slänger in hö & kollar hästarna.
Mockar lite bajs om jag orkar & fyller några höpåsar.

MEN, till det viktigaste & bästa med kvällsfodringen.
GÄSPtävling!

Jag & min kära vita springare, Gazz mannen, vi tävlar (nästan) varje kväll.
Inga regler, men vinnaren är den som orkar gäspa längst.

Det brukar börja med att antingen jag eller han gäspar.
Sen stannar man kvar på samma ställe & fortsätter gäspa.
Gaz gäspar, jag gäspar, Gaz gäspar, jag gäspar...
Ni förstår?
Det kan hålla på i evigheter & jag lovar att ingen godis är inblandat.
Han har liksom aldrig fått en belöning för att han gäspar...?

Vi liksom kör vårat race & ser vem som är bäst på att gäspa.
Oftast vinner jag, men idag tröttnade han rätt snabbt.

Vill ni att jag ska få någon att filma nästa kväll vi tävlar?



Bilderna är från slutet av 2008, vi har byggt om i stallet sen dess & målat om.


Kommentarer
Postat av: jenny

vill se film :D

2011-03-25 @ 22:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0