& här kommer svaret från Jessica



URK säger jag bara.
De kan kanske har blivit bättre med underlaget sen jag var där i höstas men det tror jag knappast. Våren 2009 var det helt okej, väldigt rullande & släppte i hörnorna men red man som jag bara 1 meter & höll upp balansen så kom man runt.

Nu hösten 2010 släppte det på båda kortsidorna & flertalet ekipage gick omkull! Jag "chansade" & gick in i 110, red så försiktigt & balanserat jag kunde men Gazze kunde verkligen inte gå runt där... Han snubblade & snubblade, fick igång han tillslut & vi kom framåt men man liksom sjönk i underlaget. Hinderna blev helt plötsigt 10 cm större imed att man sjönk... Snäll som min häst var så hoppade han, men kom inte rätt från avstampen en ändå gång, slutade med att vi utgick.

Mina tränare avråder mig från att åka dit om jag inte vill förstöra min häst.
Så jag åker aldrig dit igen på inne tävlingar.
Även om de såkallats blivit bättre...

Kommentarer
Postat av: Julia Tenland

Hmm.. Jag tror tyvärr att jag chansar och åker dit. Tävlingen passar så perfekt :/ Men helt klart tänkvärt det du skriver. Ska kolla upp det med fler!

2011-03-20 @ 18:24:17
URL: http://ridestyle.blogg.se/
Postat av: Carro

svara även på den frågan och säger bara som du sa det släpper och det gick omkull hur många som helst... välldigt dåligt underlag...

2011-03-20 @ 18:57:10
URL: http://tavlingsryttare.blogg.se/
Postat av: emma

dom har ändrat underlaget nu så det är mycket bättre :)

2011-03-21 @ 17:27:27
Postat av: Anonym

dom har ändrat underlaget nu så det är mycket bättre :)

2011-03-21 @ 17:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0