hästpolitik.

Okej, som ni har märkt så brinner min kära vän Linnea för politik.
Hade det inte varit "lite" intressant att låta henne skriva ett par rader (romaner/böcker) om hur politiken påverkar hästsporten? Sure, vi är unga & vet inte sådär super mycket men det kan ju alltid vara kul att höra/läsa någon annans perspektiv?!

Då & då dyker det ju ändå upp diskutissioner ang. olika saker i hästvärden i hästmagaziner, hippson & andra liknande hästtidningar!

Jag kan erkänna att jag är NOLL insatt i politik men detta är en sida som FAKTISKT är intressant att läsa http://www.hastpolitik.se/ !

"Utövare av hästsport betraktar sig ofta som idrottsmän och prestationsdriften är lika uppskruvad som inom idrotten. Idrottskulturen påverkar hästsporten. Att det ska vara förbjudet att under ett tävlingsmeeting behandla en hopphäst med kylspray betraktas av många utövare som en löjlig idioti eftersom en tävlingsläkare får ge smärtstillande injektioner till en idrottare i anslutning till tävlingsstarten. Man inser inte skillnaden som ligger i att tävlingsredskapen är levande varelser och inte döda ting. Eftersom lagen i övrigt betraktar ett djur som en sak så är synsättet förståeligt. Djuren har – liksom miljön – ingen talan."
- Urklippt från hemsidan!


Jag & Gazze, ritad av Caroline Andersson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0