Mål.

I början av januari så satte jag mina delmål för jan-mar 2011.
Hela inlägget kan ni läsa ---> HÄR.

Tänkte utvärdera målen jag satte då!

Mål med mig själv under 2011 jan-mars.
* Bli mer avslappnad i ridningen.
-genom att ta djupa andetag under ridpassen & försöka "njuta" lite mera.
* Tänka mer på min sits.
-ta hjälp av andra & be dem vara på mig ständigt.
* Bli ännu mer följsam.
-träna, träna, träna.. hitta balansen av en bra hand.

Utvärdering: Jag har stundtals blivit mer & mer avslappnad i min ridning, mer jobb behövs dock på denna punkt. Återkommer snart om hur jag ska uppnå detta. Min sits har förbättras enormt, jag satsar inte på någon prydlig dressyrsits utan en komfortabel & bra sits för hoppning & det dagliga arbetet med hästen. Jag ska fortsätta jobba mer med att inte driva så mycket med sitsen i galoppen, detta jobbar jag mycket på & vet nu hur jag ska förbättra det. Jag har blivit mycket mer följsam över hinderna, blivit mer säker i både handen & sätet, men än är det inte perfekt!

Mål med Gazpacho under 2011 jan-mars.
*Bygga upp hans styrka.
-studsövningar, upphöjda bommar & kondis träning i snö.
*Bygga upp hans rygg.
-Fortsätta jobba i lågform & samtidigt få med bakbenen, upphöjda bommar.
*Få han mer på bakbenen.
-Mycket tempoväxlingar, när styrkan byggs upp i bakbenen blir det lättare.

Utvärdering: Han har blivit mycket starkare! Speciellt hans bakdel har byggts på ordentligt, fast fortfarande långt ifrån perfekt. Galoppen har blivit mycket starkare & han klarar av att korta sig riktigt bra. Hans rygg har byggts på en hel del men där är mycket jobb kvar, vi har bara kommit en bra bit på vägen. Även här har vi nya övningar för att få upp ryggen. Bakbenen har jag riktigt bra koll på nu! Vet hur jag ska rida honom rätt & få upp honom på bakbenen. Han hoppar & är helt annorlunda att rida nu när jag har honom på rätt sätt. Känns riktigt bra!

Det var mina utvärderingar av målen!
De kommande dagarna ska jag sätta nya mål för april-juni.

Någon mer som sätter såna här mål?


Kommentarer
Postat av: Emma

låter som grymma mål ochs om sagt, Aim for the moon and you might reach the stars! Keep it up girls:)

2011-03-29 @ 14:29:35
URL: http://grytagirls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0