Skydd

Fick frågan för ett tags sen vad jag använder för skydd.
(& ja Linnea, jag tycker du kan svara på detta också!)

Det är svårt att svara enkelt på den frågan.
Allt är beroende på vilken häst, vilket förhållande & vad som ska göras.

Men för att göra det enkelt, slår hästen i bak eller fram, på med skydd.

Gazpacho - Han slår i fram ibland, oftast i djupare underlag (i ridhus).
Banhoppning: Benskydd fram (bak ibland, men behövs inte).
Markarbete/trim: fleece/elastiska lindor fram & bakskydd bak.
Klättring/terräng: Benskydd fram & bak, boots fram.
Hagen: Boots fram OM det är tävling/viktig träning på G, eller väldigt lerigt för han har kort rygg så han trampar av sig skor rätt så lätt.

Girlfriend - Hon har koll på fötterna sina!
Banhoppning: ibland fleexe/elastiska lindor fram eller boots.
Markarbete/trim: ibland lindor.
Klättring/terräng: boots
Hagen: Inget.

BR skenskydd, har bak också. Dessa använder jag flitigt.

Veredus skydd, använder på tävling/träning.

Dessa anväder jag också väldigt flitigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0