sv.

Anonym om Henriksdal here we come!:
Jessica: Vrf inte satsa på en felfri runda i 110 innan ens tänka på högre? :s

Sv
.Varför inte satsa på att vara något annat än anonym? ;) Haha! Jo, bra fråga kan man tycka. Jag har flertalet starter i 110 med honom & i nästan alla har vi petat ett eller två hinder. Vi tränar på betydligt högre, banor på upp till 130 fixar vi på träning & då jaj*vlar lyfter han på benen! Det är min tränare som sagt till mig att inte stanna i de lägre klasserna med honom, han kommer bara bli mer & mer nonchalant. Rivningarna som vi gör i 100-110 klasserna är antingen felbedömning av mig eller i de flesta fallen att han blir för nonchalant & lyfter inte ordentligt på benen.

Så jag ser det absolut inte som en nackdel att höja ribban lite.
Både jag & han behöver det.

Jag tycker & har fått lära mig såhära;
Blir man själv eller hästen osäker, då är det okej & bra att gå ner i klasserna.
Är man själv & hästen säker, då är det bara dumt att stanna kvar i de lägre klasserna.
Stannar man kvar i de lägre klasserna förlänge så blir hästen väldigt lätt nonchalant.



Kommentarer
Postat av: jenny

varför stanna på en lägre höjd när det bara gäller slarv rivningar? hade vart en sak om han hade stannat o så, men nu när han river är det säkert så att han bara är nonchalant o tycker att de är löjligt lågt!!! jag tror ni kommer fixa de högre höjderna utan några som helst problem!!! lycka till på :))

2011-03-27 @ 21:11:10
Postat av: Anonym

mja fast du har utgått/vägrat ut dig de sista gångerna ;)



O en 130 bana skulle nog alla dina bloggläsare vilja se er hoppa hahahhahaha..

2011-03-27 @ 21:27:25
Postat av: Rebecca

Det är så pinsamt att kommentera anonymt. Varför inte bara sätta ett namn?

Tänker precis som du skrivit. En häst som jag red för ett tag sedan var väldigt nonchalant på småhinder, rev, lyfte inte på benen. Bara slarvade, men när vi väl höjde upp och det blev mer hopp av det så gick det galant, inga rivningar om det inte blev fel av mig. Så tycker du gör rätt i att gå upp om han bara nonchalerar och tycker det är fjanthöjder :)

2011-03-27 @ 22:07:17
URL: http://vardagmedhastar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0