better late than never.

Gick inte att blogga igår så här kommer ett försent inlägg.

Dagen har gått alldeles för snabbt.
Hade sovmorgon till 8, sen fixa jag hästarna.
10.30 blev jag hämtad & så åkte vi till åstorps ridhus.
Nice anläggning, åker gärna dit & tävlar faktiskt.
Värt resan dit tror jag..!

Provred en isabellfärgad valack på 155 cm, Monopol heter han.
Gått upp till MsvB som ponny med flertalet felfria ritter,
men gick över ponnymåttet som 6 åring & fick då gå som stor häst istället.

Den var ur form, omusklad & orkade inte bära upp sig. Men var vaken & positiv. Hoppade lite på slutet, max upp till någon 1 meter oxer. SHIT vad den hoppade, kan säga att jag ALDRIG suttit på en häst med sådant hjärta & sådant hopp. Fick gåshud i språnget, mums.

Vad som händer nu vet jag inte. Inget är bestämt, men det var en riktigt nice minihäst. Får se vad som bestäms, men gosh säger jag bara.



Red även Gaz nu i eftermiddag, 2 timmars tur blev det... Haha! Mycket skritt dock, red upp till Linnea & trimmade där. Det resulterade i att jag flög av! Han såg ett snöre om fladdrade & så stack han... Där låg jag & tuggade grus. Men annars gick det väl helt okej. Jag & Linnea har iallafall kommit överens om att Gazpacho är ett mysterium & kommer alltid vara. Efter ett tag bytade vi hästar, Linnea på Gaz & jag på Lizzy. Pigg ponny.se!

/Jessie


Kommentarer
Postat av: Krutsto

Måste dubbelkolla om 12,5 är rätt storlek, men jag tror det.



Ge mig ett förslag på paketpris (plus fraktkostnad).

Hälsn Anna

2011-05-09 @ 11:32:21
URL: http://krutsto.wordpress.com
Postat av: Elin

Monopol är en ''toppenponny'' Jag tävlade ponny samtidigt som han tävlade, och oj vad han hoppade!!!! Efter Alemeto Z va?

2011-05-09 @ 15:07:27
URL: http://enyholm.blogg.se/
Postat av: Lena

vrf en sån liten? du ska ha en stor storhäst jessica!

2011-05-09 @ 21:15:46
URL: http://horsestyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0