hingstar & sådant vackert

Dagen har varit upp & ner, ner & upp.
Tur att man har förstående vänner iallafall.
Från mätt till glad, till urflippad & därefter bara sur.

Jaja!
Nu bläddrar jag igenom hingstkalenderN & drömmer mig bort.
Älska hingstar, snygga & coola varelser.

Har ju såklart mina favoriter...

Argentinus som ett exempel, mums vilken nacke & utstrålning.

Annars är ger ju Cardento många riktigt häftiga avkommer!

& så ska vi inte snacka om Contendro, Maloube de pleville, Animo, Argus da Carma, Contador, Heartbreaker, Irco Marco, Le Mistral, Eurocommerce Berlin, Charisma, Irco Mena, Jaguar Mail, Contendo da Carma, Voltaire & Balobe de roue.

Argus da Carma är jag lite x-tra svag för, hoppas verkligen han blir godkänd! Satu Liukkonen som rider honom, han gick unghäst VM nu som 6 åring med 1 tidsfel från final! Han gick även i falsterbo denna sommaren med bra resultat. En riktig snyggning. Red honom en hel del i sommar när jag jobbade hos Satu & Sebbe. En dröm att rida, kraftfull och energisk i skogen & på ridbanan var han som en dröm när man väl fått igenom honom. Men en stooor galopp, inte den lättaste att sitta ner i!

http://www.youtube.com/watch?v=nTEM97rL11E&feature=channel_video_title





Charisma gillade jag också, både personlighet & att rida. Ännu större galopp än Argus men ack så underbar. När man väl fick ihop honom & kunde sitta & njuta. Hur härlig som helst! Red honom när jag var i Holland hos Henk & Frida. Fick även hoppa honom & tankarna som gick i mitt huvud var då "det är såhär det ska kännas".

http://www.youtube.com/watch?v=3ssri1dmMC0



Contador är en mycket snygg & stort hingst som också stod i Holland där jag var i sommras & nu i höst. En 6 årig godkänd hollänsk hingst. Red honom någon gång & han var himmelsk. Mjuk & kraftfull, allt det perfekta i ett paket. En riktig kelgris & nu när jag tänker efter, han var gigantiskt hög.. haha!

http://www.youtube.com/watch?v=oAxuVz4xHP8&feature=channel_video_title



Nä, nu drömmer jag mig bort..
Undrar vem som skulle passa min hollänska?
Argentinus? Cardento? Jaguar Mail eller kanske Argus?

/Jessie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0