josefin är snel tjaj.

Är såhääär glad just nu, får låna Josefins släp på lördag.
YEEES, för en liten stund var jag orolig att det inte skulle bli någon tävling...
Men nu är det bara att köra, THANKS snälla Josefin!

Trimmade Voltan i paddocken imorse, hon kändes helt okej, inte fullt så vaken till en början men jobbade på riktigt fint därefter. Jobbade med byten utan bommar & hon har fortfarande tendens att komma in i kortgalopp & att få henne att byta därefter är inte det lättaste. Men det går framåt. Det kommer krävas mer bomarbete känner jag.

Red ut på Gazpacho när jag kom hem, galopperade av honom ordentligt ute på ängen, duktig & SNABB häst. Hade glömt hur jäkla snabb han kan vara, skulle filma i galopp när vi ökade, men att rida med en hand & dressyrsadel på ängen i full karriär resulterade i att han började bocka som en maniac & jag + telefonen fick oss en flygtur vi sent kommer glömma. Dock satt jag kvar, höhö.

Imorgon blir det hoppning med V, kul! Gaz ska nog ut & skritta lite med murre, de blir bra! (murre=mamma) för er som inte kopplar så snabbt.

Har även tid hos min kiropraktor på kvällen, inte lika kul.

Sen känner jag också för att dissa lite, längesen man gjorde det!

*Folk som ger vitlök till sina hästar, vitlök ingår INTE i hästen naturliga föda & den kan få blodbrist av vitlök. De finns folk som fortfarande påstår att det är bra med vitlök, insekter håller sig borta & minskar risk för förskylning. Men att ge sin häst blodbrist i utbyte är ju bara onödigt.

& argument som "men om vitlök är farligt för hästar så skulle ju inte ridsport butiker sälja det" fungerar INTE. Liksom tänk själva, de säljer cigaretter & snus ute i affärena, bara för det så är det inte ofarligt.



/Jessie


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kan intyga detta om vitlök. Min förra häst fick vitlök av just den anledningen du skriver, förbygga flugor o sånt. MEN hon blev sjuk en dag och tappade enormt (inte av vitlöken då) och tog ut veterinären. Hon tog blodprov, det var ett ämne (minns inte namnet) som hin hade brist på och fick tips att sluta ge vitlöken och vips 2 månader efter vid annat blodprov så hade det ämnet ökat.

2011-11-16 @ 08:31:44
URL: http://vagentillwe.blogg.se/
Postat av: Ingela

Jag ger mina lite vitlök då o då o de mår utmärkt. Har gjort det så länge jag kan minnas. MEN som med allting annat ska man inte överdriva! =)

2011-11-16 @ 17:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0