Ju mer dem spottar på mig, desto snabbare kommer jag blomma

Life's bitch, than you marrie one and then you die.
- Detta kloka citat glömmer jag aldrig, vem kan ha sagt det i sommar?

Hästen var söt idag, skrittade ut kanske 20 min eller något, egentligen stod trim på schemat med de kör vi på lördag istället, idag var vi båda inställda på "chill mode". Kan tilllägga att jag red BARBACKA, first time på henne! Men det var en utmaning att ta sig upp, hade på henne stalltäcket, ett super halt amigo täcke.. Kan ni gissa hur det slutade? Jo jag hoppar upp och GLIDER över & av på andra sidan, FAIL. Värsta GlidarN! Snäll häst iallafall!

Annars har jag haft TVÅ prov idag, mina fingrar gör ont.
Första provet kändes SKIT bra & andra började KALAS bra, men slutade FAIL.
Trodde jag hade koll, men såfort de vita pappert ligger där så försvinner allt.
Plugga är inte min största bedrift om man säger så.
Ena provet var ridlära & andra hästsjukvård, hälta, leder & sånt.

Just nu håller jag på med en överaskning till mina tjajor på böke.
Vad kan det vara för något?

Imorgon blir det dressyrlektion med V för Karin, vi ska rida igenom program & sånt inför ett ridprov senare i terminen. Funderar på vilket program vi ska rida, lutar mot LA:1, liksom basic men ändå lite roligare än de andra. Red det förra terminen på Gazze & då fick vi 66,66% så kan ju vara spännande & se vad hon då får? Har ju bättrat & utvecklats i min ridning ordentligt nu de senaste månaderna om man säger så. Men Dutchen är ju ingen dressyrfjomte. Haha, vi får se vad som händer!


Fast halterna har vi koll på iallafall, 10 poängare?

/Jessie


Kommentarer
Postat av: Clara ♥

Hej, jag har inte läst er blogg sålänge.



Men går ni/ du .. eller någon av er på bökeberg i svedala?



har för mig de nämligen ,haha.



Isåfall hade ni kunnat skriva ett inlägg om hur det är där,vad man gör på dagarna, och om man har med sig egen häst, hur det funkar o sånt...



för är nämligen intresserad av att gå där :)

2011-11-11 @ 22:36:05
URL: http://claraask.blogg.se/
Postat av: Isis

de va SEBBEEEEEEEEEEEEEEEE

2011-11-13 @ 14:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0